Kirkkovaltuusto

Seurakunnan asioista päättävät seurakuntalaiset itse. Ylintä päätösvaltaa seurakunnassa käyttää kirkkovaltuusto, jonka jäsenet valitaan joka neljäs vuosi pidettävissä seurakuntavaaleissa. Ehdolle voi asettua jokainen täysi-ikäinen ja konfirmoitu seurakunnan jäsen.

Kirkkovaltuusto päättää seurakunnassa mm. virkojen perustamisesta, talousarvion, toimintasuunnitelman ja tilinpäätöksen vahvistamisesta. Se luo seurakunnan toiminnan ja talouden yleislinjat.

Keravan seurakunnassa kirkkovaltuustoon kuuluu 33 jäsentä.

Kirkkovaltuuston kokoukset ovat kaikille avoimia, kuka tahansa voi tulla seuraamaan kokouksen kulkua. Kirkkovaltuuston kokousten päivämäärät ja pöytäkirjat.

Yhteystietojen haku

Voit hakea henkilön nimellä tai selata yhteystietolistaa. Voit myös selata yhteystietolistaa alla olevien aakkoslinkkien avulla. Klikkaamalla kirjainta pääset yhteystietolistassa kirjainta vastaavien sukunimien kohdalle.

A E H K L M N O P R S T V W

Satu Elo

Lahja Havansi

Asko Helminen

Elävä seurakunta -ryhmä

Hei! Olen Asko, keravalainen pappi. Harrastan monipuolisesti liikuntaa ja musiikkia sekä yhteiskunnallisten ja teologisten kysymysten pohdintaa. Sekä työssäni että luottamustoimessani haluan edistää yhdenvertaisuutta, Jumalan luoman erilaisuuden hyväksymistä. Tavoitteenani on kutsuva, ei poissulkeva kirkko.

Ville Hoikkala

Tuija Husari

Anne Karjalainen

Kristiina Käyhkö

Elävä seurakunta -ryhmä

Olen ollut keravalainen vuodesta -81, jolloin tulin Keravan seurakuntaan diakonissan virkaan. Samasta virasta jäin eläkkeelle kuusi vuotta sitten. Eläkepäivieni harrastuksia ovat lukeminen, käsityöt, lenkkeily ja karavaanailu. Seurakunnassa toimin käsityö- ja kirkkoväärtiryhmissä. Nyt toimin ensimmäistä kautta seurakunnan luottamushenkilönä kirkkovaltuuston ja kirkkoneuvoston jäsenenä. Luottamustoimessani haluan olla vaikuttamassa siihen, että jokainen keravalainen voisi löytää paikkansa seurakuntayhteisössä.  Seurakunnan tulee olla yhteisö, johon ihminen on tervetullut missä elämäntilanteessa tahansa aktiivisena toimijana, osallistujana tai avun tarvitsijana. Haluan olla edistämässä oikeudenmukaisuuden toteutumista ja heikoimmassa asemassa olevien ihmisten tilanteen paranemista.  Sanomaa rakastavasta Jumalasta tulee viestittää moninaisin tavoin, jotta se voisi tavoittaa mahdollisimman monia. Tärkeää on myös toimia yhteistyössä muiden keravalaisten toimijoiden kanssa.

Timo Laaninen

kirkkovaltuuston puheenjohtaja

Ulla Lahtinen

Pirkko Laiho

Elävä seurakunta -ryhmä

Olen meren rannalta yli 40 vuotta sitten Keravalle muuttanut seurakunta-aktivisti. Olen ollut mukana vapaaehtoistyössä sekä luottamushenkilönä monessa ja seurannut kirkon ja seurakuntamme muutoksia tuona aikana.

Tärkeimpänä kaikessa seurakunnan toiminnassa pidän ihmisiä ja yhteyttämme rakastavaan Jumalaan. Saamme yhdessä tasavertaisina ja erilaisina toimia seurakunnassa ja kutsua kaikkia mukaan kokemaan rakastavan Taivaan Isän huolenpitoa.

Koen, että meillä on vastuu itsestämme, muista ihmisistä lähellä ja kaukana sekä luomakunnasta. Yhdessä vastuun kantamista!

Marjo Lemberg

Kalle Makkonen

Marja-Liisa Marviala

Merike Niitepõld

Marja Liisa Nykänen

Pentti Olin

Juha Pitkä

Arne Poutanen

Anne Puumalainen

Emma Pyöttiälä

Olli Sariola

Anneli Silvander

Tomi Sorsa

Jari Timonen

Elävä seurakunta -ryhmä

Olen ollut keravalainen vuodesta 1972 ja seurakunnan luottamustoimissa reilu 20 vuotta. Koulutukseni on rakennusinsinööri. Asun Ahjon Levonmäessä vaimon ja kolmen lapsemme kanssa itse rakennetussa ok-talossa. Minulla on vahva kristillinen identiteetti, uskovaiseksikin voi kutsua. Harrastan suunnistusta, hiihtoa, mieskuorolaulua, puulämmitystä, metsästystä, mökkeilyä ja kalastusta, sekä vedän seurakunnan äijäsählyä eli salibandyä. Olen puheenjohtajana seurakunnan kiinteistöjohtokunnassa ja haluan toimivan seurakunnan lisäksi olla vaikuttamassa seurakunnan kiinteistöjen hoitoon.

Tapio Tähtinen

kirkkovaltuuston jäsen, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja