Yhdessä kirkkoon

Kaksi lasta kirkon alttarin edessä.

Sunnuntaisin ja pyhäpäivinä vietetään jumalanpalvelusta Keravan kirkossa klo 10. Kirkon etuosassa on lastenpaikka, jossa lapset voivat seurata messua tyynyillä lepäillen tai piirtää ja värittää pöydän ääressä ja leikkiä pehmoleluilla. Tällä hetkellä lastenpaikka on toistaiseksi pois käytöstä, mutta pikkuväen kirkkopussit löytyvät edelleen kirkosta. Ne voi ottaa kirkonpenkkiin ja palauttaa tilaisuuden lopuksi niille varattuun paikkaan.

Vauvakirkko tai muskarimessu on jumalanpalvelus, jonne erityisesti kaikki vauvaperheet ovat tervetulleita. Vauvakirkkoa vietetään loppuvuodesta ja silloin vauvat saavat kotiin vietäväksi oman kukkasensa kastepuusta. Vuoden aikana kastetuille lapsille lähetetään henkilökohtainen kutsu vauvakirkkoon tai muskarimessuuun.

Kirjepyhäkoulu on suunnattu jo lukemaan oppineille keravalaisille lapsille, mutta aikuisen avustuksella pienemmätkin voivat tulla mukaan. Kirjepyhäkoululaiset saavat vuoden aikana kuusi Lastenkirkko-lehteä ja kymmenen kirjepyhäkoulukirjettä, joissa on mm. raamatunkertomus ja monenlaista puuhaa. Kirjepyhäkoulu on maksuton, liittymiseen tarvitaan huoltajan suostumus. Ilmoittautuminen Riina Granqvist, riina.granqvist@evl.fi.