Keravan seurakunnan verkkosivut uudistuivat

Keravan seurakunnan uudet verkkosivut julkaistiin 25.5.2015.

Verkkosivu-uudistus oli osa koko kirkon valtakunnallista hanketta, jossa Keravan seurakunta oli mukana pilottina. Työskentely alkoi jo vuonna 2013. Koko hankkeen tavoitteena on tuoda Suomen evankelis-luterilaisten kirkon seurakuntien verkkosivuja samaan verkkopalveluympäristöön, joka tuo seurakunnille säästöjä ja jakaa resursseja yhdessä tekemisen kautta. Ensimmäiset sivut valmistuivat Seinäjoella vuoden 2014 lopussa ja Oulun seurakuntayhtymä julkaisi sivunsa tämän vuoden alussa. Teknisestä toteutuksesta vastaa Ambientia Oy.

Ulkoasu ja rakenne auttavat kävijöitä löytämään etsimänsä. Sivumäärä on entisiä sivuja pienempi ja tiedot ovat saatavilla aiempaa helpommin, jolloin klikkauksia tarvitaan entistä vähemmän.

"Sivut rakennettiin koko ajan käyttäjät mielessä. Esiin nostetut aiheet, esitystapa ja jopa käytetty kieli on testattu oikeilla verkon käyttäjillä", seurakunnan tiedottaja Tarja Suomalainen kertoo.

"Yhdessä tekemisessä on voimaa. Kun teemme koko kirkkona yhdessä töitä verkossa, sivut pysyvät niin ilmeeltään kuin tekniseltä toteutukseltaan ajankohtaisina. Voimme tarjota mielenkiintoista ja monipuolista sisältöä lukijoillemme."

Uudet verkkosivut jatkavat kehittymistään ja vuorovaikutteista sisältöä on tulossa lisää.

"Palautetta siis kaivataan", toivoo Suomalainen.

Verkkosivut on luettavissa niin mobiili- kuin pöytälaitteillakin, ja ne löytyvät tutusta osoitteesta www.keravanseurakunta.fi .

Mon May 25 09:03:00 EEST 2015