Paja-hankkeella tukea nuorille

Diakoniavastaanotolla ohjataan nuoria aikuisia erilaisissa elämäntilanteissa.

Keravan seurakunnan diakoniatiimi osallistui 2015-2017  Kirkkopalveluiden, Kirkkohallituksen ja Tampereen sekä Espoon hiippakuntien järjestämään Paja-hankkeeseen. Paja-työskentelyssä kuusihenkinen tiimi pyrki kehittämään nuorten kohtaamista ja tukemista diakoniatyössä. Tarve tuli esiin kesällä 2015, kun diakoniavastaanotolla kävi asiakkaina ennätysmäärä nuoria 17-29 -vuotiaita.

- Huomasimme, ettemme tunteneet Keravalla jo olemassa olevia nuorten palveluita ja tukiverkostoja tarpeeksi hyvin, johtava diakoniatyöntekijä Mirva Nyman valottaa hankkeen taustoja.

- Paja-hankkeessa hankimme tietoa ja loimme yhteistyöverkostoja muiden keravalaisten toimijoiden kanssa. Saimme useita uusia työtapoja ja keinoja tukea nuoria erilaisissa elämäntilanteissa.

Hankkeen loppuraportin tiimi toteutti persoonallisesti videona. Diakoniatyöntekijät Nea Kivistö ja Tiina Railo ideoivat videon, jonka tarina kuvaa tiimin matkaa vuodesta 2015 tähän hetkeen. Paja-hanke Keravalla -videon voi katsoa seurakunnan YouTube-kanavalla

- Hankkeesta saimme rohkeutta tarttua asioihin ja ilmiöihin, joita kohtaamme työssämme ihmisten parissa, Nyman iloitsee.  - Haluamme jatkuvasti kehittää työtämme keravalaisten parhaaksi.

2017-06-21 13:16:59.0