Miten muistia voi huoltaa? Senioritiistaissa puhutaan muistista

Suositut Senioritiistait jatkuvat Keravan seurakuntakeskuksessa tiistaina 30.1., jolloin aiheena on muisti ja sen huolto. Vieraaksi saapuvat muistiohjaaja Pia Niiranen Uudenmaan Muistiluotsista ja Keski-Uudenmaan Muistiyhdistyksen puheenjohtaja Terhikki Koskinen. Niirasen aiheena on muisti, muistihuolto ja muistisairaudet. Koskinen kertoo yhdistyksen toiminnasta muistisairaiden kotihoidon, laitoshoidon sekä muistisairasta läheistään kotona hoitavien omaishoitajien tukimuotojen kehittämisessä.

Pia Niiranen valottaa päivän aihetta: ”Muisti on ainutlaatuinen instrumentti. Ilman muistia ei ole identiteettiä tai elämänhistoriaa. Aivot eivät kulu käytössä, vaan päinvastoin laiskistuvat tekemisen puutteessa. Aivoja kannattaa vaivata, huoltaa ja helliä kaiken ikää.”

Keravan seurakunnan järjestämät Senioritiistait ovat maksuttomia luentotilaisuuksia eläkeikäisiä kiinnostavista aiheista. Klo 12–13 mahdollisuus lounaaseen (7 €), seurakunta tarjoaa kahvit. Tilaisuus alkaa musiikkihetkellä klo 13, jonka jälkeen vierailijan osuus. Lopuksi lyhyt hartaus. Senioritiistait järjestetään Keravan seurakuntakeskuksessa (Papintie 6).

Mon Jan 22 09:51:02 EET 2018