Sähköinen avioliiiton esteiden tutkinta -asiointipalvelu avattu

Avioliiton esteiden tutkintaa voi pyytää verkossa osoitteessa esteidentutkinta.fi .

Oletteko menossa naimisiin? Avioliiton esteiden tutkinta on mahdollista saada vireille verkossa silloin kun itselle sopii. Sähköinen avioliiton esteiden tutkinta -asiointipalvelu on avoinna verkossa joka päivä vuorokauden ympäri. Palvelu löytyy suomeksi osoitteesta: esteidentutkinta.fi.

Palvelun käyttö edellyttää vähintään 18 vuoden ikää ja kotikuntaa Suomessa. Lisäksi molemmilla kihlakumppaneilla tulee olla pankkitunnukset tai mobiilivarmenne. Vähintään toisen kihlakumppanin pitää olla Suomen evankelis-luterilaisen kirkon jäsen.

Sähköisen palvelun rinnalla seurakunnat tarjoavat edelleen perinteisiä tapoja hoitaa esteiden tutkinta: kihlakumppanien käynti seurakunnan virastossa tai pyynnön lähettäminen postitse (jälkimmäisessä tarvitaan kahden todistajan allekirjoitukset).

2018-03-08 10:31:00.0