Diakonia 150 vuotta -juhlamessu ja kahvitilaisuus

Rovastikunnallista Diakonia 150 vuotta -juhlamessua vietettiin diakonian viran päivänä 1.9.2022 Keravan kirkossa. Messun toimittivat liturgi lääninrovasti Markus Tirranen, kanttorit Janne Kaksonen ja Katariina Kopsa, liturgiset diakonit Mirva Nyman ja Jaana Rannikko. Saarnaryhmässä Kristiina Nyman yhdessä rovastikunnan diakoniatyöntekijöiden kanssa. Messun jälkeen kokoonnuttiin yhteisille juhlakahveille seurakuntakeskuksen saliin.

Vuosi 2022 on kirkon diakonian juhlavuosi, sillä tänä vuonna tulee kuluneeksi 150 vuotta ensimmäisestä suomalaisesta diakonissan vihkimyksestä. Matilda Hoffman vihittiin diakonissaksi Pietari-Paavalin kirkossa Viipurissa 1.9.1872.

Keravan kirkon alttarin edessä liturgi ja liturgiset diakonit.
Juhlamessun liturgi Markus Tirranen ja liturgiset diakonit Mirva Nyman ja Jaana Rannikko.
alttarin edessä Mirva Nyman, Markus Tirranen, Jaana Rannikko ja Kristiina Nyman.
Saarnasta vastasi Kristiina Nyman (oik.) yhdessä saarnaryhmän kanssa.

seurakuntakeskuksen salissa Keravan seurakunnan diakoniatiimi.
Keravan seurakunnan ammattitaitoisia diakoniatyöntekijöitä juhlavuoden kahvitilaisuudessa.
diakoniatyöntekjöitä kahvilla seurakuntakeskuksessa.
Diakonian viran päivän kahvitilaisuus Keravan seurakuntakeskuksen salissa.
Mikko Vaismaa esiintyy.
Esiintymässä Mikko Vaismaa.

auringonkukka kahvipöydässä.

Näkökulmia ammattitaitoisten diakoniatyöntekijöidemme työhön pääset koko juhlavuoden ajan seuraamaan myös juhlavuoden videoilla, joita olemme koonneet myös verkkosivuillemme.