Parisuhteen ja perheen parhaaksi

Keravan seurakunta tarjoaa perheille maksutonta lyhytaikaista apua arjen kuormittaviin tilanteisiin PikkuHelppi-palvelun avulla. Lue lisää PikkuHelpistä.

Keravan, Järvenpään ja Tuusulan seurakuntien yhteinen Perheasiain neuvottelukeskus palvelee seurakuntien alueella asuvia. Keskustelut perheneuvonnassa ovat maksuttomia ja luottamuksellisia.

Perheneuvonta tarjoaa ammatillista keskusteluapua parisuhteen ja perheen kysymyksissä sekä elämän kriisitilanteissa. Pääasiallisena työskentelymenetelmänä on terapeuttinen tai sielunhoidollinen keskustelu parien, perheiden ja yksilöiden kanssa. Yleisiä pohdinnan aiheita ovat muun muassa pariskuntien kommunikaatio-ongelmat, erokysymykset tai uskottomuus.

Parisuhteeseen ja perheeseen liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydesssä myös kasvatuksen pappi Sini Mäkelään p. 0400 378 091, sini.makela@evl.fi.

Keravan, Järvenpään ja Tuusulan seurakuntien yhteisistä parisuhdekursseista ja -luennoista saat tietoa seurakuntien lehti-ilmoituksista Keski-Uusimaa ja Keski-Uusimaa Viikko -lehdessä keskiviikkoisin

Parisuhdekurssit ja -leirit

Keravan, Järvenpään ja Tuusulan seurakunnat järjestävät yhteistyössä luentoja, kursseja ja leirejä parisuhteen parhaaksi. Niistä saat tietoa seurakuntien parisuhdetoiminnan Facebook-sivulta.

parisuhteen parhaaksi

”Ensimmäinen parisuhdekurssi oli mullistava kokemus, miten paljon hyvää yksi viikonloppu tuokaan. Lähdimme mukaan vapaaehtoistyöhön, koska haluamme jakaa oivalluksiamme ja uskomme vertaistukeen. Meitä kiehtovat ihmisten välinen vuorovaikutus ja suhteen kehittäminen. Riidatkin johtuu usein huonosta kommunikaatiosta. Parisuhteessa vuorovaikutus merkitsee valtavasti; siinä voi loputtomasti kehittyä.”

Marja Vepsä-Taipale ja Marko Taipale, parisuhdekurssien vapaaehtoinen vertaispari