Kirkkoneuvosto

Kirkkovaltuusto valitsee joka toinen vuosi jäsenet kirkkoneuvostoon.  Kirkkoneuvostoon Keravalla kuuluu 10 luottamushenkilöä, jotka ovat kirkkovaltuustosta tai muuten seurakunnan toimintaa tuntevia henkilöitä. Kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii kirkkoherra virkansa puolesta.

Kirkkoneuvoston tehtävät määrää kirkkolaki. Niitä ovat esimerkiksi seurakunnan toiminnan johtaminen, talouden ja omaisuuden hoito, kirkkovaltuustossa käsiteltävien asioiden valmistelu ja täytäntöönpano sekä useimpien viranhaltijoiden valinta.

Kirkkoneuvoston kokousaikatauluun ja pöytäkirjoihin voit tutustua täällä

Kirkkoneuvoston sihteerinä toimii seurakunnan hallintosihteeri.

Satu Elo

Ville Hoikkala

Rakkaus ja vastuu lähimmäisestä -ryhmä

Sirpa Karejoki

talousjohtaja
Hallinto- ja talouspalvelut
PL 134
04201 Kerava

Kristiina Käyhkö

Elävä seurakunta -ryhmä

Olen ollut keravalainen vuodesta -81, jolloin tulin Keravan seurakuntaan diakonissan virkaan. Samasta virasta jäin eläkkeelle kuusi vuotta sitten. Eläkepäivieni harrastuksia ovat lukeminen, käsityöt, lenkkeily ja karavaanailu. Seurakunnassa toimin käsityö- ja kirkkoväärtiryhmissä. Nyt toimin ensimmäistä kautta seurakunnan luottamushenkilönä kirkkovaltuuston ja kirkkoneuvoston jäsenenä. Luottamustoimessani haluan olla vaikuttamassa siihen, että jokainen keravalainen voisi löytää paikkansa seurakuntayhteisössä.  Seurakunnan tulee olla yhteisö, johon ihminen on tervetullut missä elämäntilanteessa tahansa aktiivisena toimijana, osallistujana tai avun tarvitsijana. Haluan olla edistämässä oikeudenmukaisuuden toteutumista ja heikoimmassa asemassa olevien ihmisten tilanteen paranemista.  Sanomaa rakastavasta Jumalasta tulee viestittää moninaisin tavoin, jotta se voisi tavoittaa mahdollisimman monia. Tärkeää on myös toimia yhteistyössä muiden keravalaisten toimijoiden kanssa.

Kalle Makkonen

Marja-Liisa Marviala

Yhteisvastuu-ryhmä

Merike Niitepõld

Juha Pitkä

Anne Puumalainen

Rakkaus ja vastuu lähimmäisestä -ryhmä

Anneli Silvander

Keravan Peruskristityt -ryhmä

Markus Tirranen

kirkkoherra
Soittopyynnöt kirkkoherranviraston kautta, p. 040 687 7840 tai p. 0400 378 087
PL 134
04201 Kerava

Olen ollut Keravan seurakunnan pappi vuodesta 2007. Kirkkoherrana olen toiminut vuoden 2019 alusta alkaen. Tällä hetkellä toimin myös Tuusulan rovastikunnan lääninrovastina.

Johtamistapaani kuvailen sanalla palveleva johtajuus. Ihmisenä minua kuuvaavat parhaiten sanat määrätietoinen, energinen ja vakuuttava.

Vapaa-aikani annan perheelle, harrastuksille ja ystäville. Jokapäiväisen liikunnan avulla pysyn kunnossa ja jaksan työelämässä virkeänä. Olen myös sivutoiminen Personal trainer ja valmennan ihmisiä kohti parempaa hyvinvointia.

Mottoni on positiivareilta lainattu: "Asenne ratkaisee. Aina!"

Tapio Tähtinen

kirkkovaltuuston jäsen, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja