Vaeltajan matkassa

Jukka_Esa.jpg

-Ohjelmaan valikoitui lauluja pyhäinpäivän aihepiiristä. Laulut kertovat ihmisen kaipuusta ja pettymyksistä, kiitollisuudesta ja toivosta, Jukka kertoo.

Hengellisten laulujen lisäksi mukana on myös esimerkiksi Kari Tapion, Tapio Rautavaaran ja Pave Maijasen laulamia ja tunnetuksi tekemiä kappaleita, jotka omalla tavallaan liittyvät illan aihepiiriin. Illassa kuullaan mm. Myrskyn jälkeen, Mun sydämeni tänne jää, En päivääkään vaihtaisi pois ja Ikävä. Perinteisiä hengellisiä lauluja edustavat mm. Vaeltaja, Siipeni murtuneet ja Soi, virteni kiitosta Herran. Juha Tapion laulun Väsyneet maan sanat nousevat pyhäinpäivän evankeliumista ja vuorisaarnan autuaaksi julistamisesta.

Pyhäinpäivänä on totuttu vierailemaan hautausmaalla ja muistamaan edesmenneitä läheisiä. Läheisyyden ja lähimmäisyyden ajatusta tukee myös lauluillassa kerättävä kolehti, jonka kohteena on Yhteisvastuukeräys. Keräyksen tuotolla tuetaan avun tarpeessa olevia lähimmäisiä lähellä ja kaukana.

Hengellisten laulujen ja sävelmien iltoja on Jukka Pohjolan-Pirhosen toimesta järjestetty Keravan kirkossa yhteensä noin 15 kertaa vuodesta 2010 lähtien. Tänä vuonna musiikista vastaavat Jukka Pohjolan-Pirhonen, kitara ja laulu sekä Esa Hakala, kitara. Yhteislauluina lauletaan tuttuja virsiä. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Hengellisten laulujen ja sävelmien ilta sunnuntaina 6. marraskuuta klo 17 Keravan kirkossa.

Tue Nov 01 16:08:00 EET 2016