Diakonian viran päivän kunniaksi Kauppakaarella jaetaan vihreitä kuulia

diakonia1_XL.png

Keravan seurakunnan diakoniatyöntekijät juhlivat perjantaina 31.8.2018 diakonian viran päivää, joka tunnetaan myös nimellä D-day. Päivän tarkoituksena on tuoda esiin diakonian virkaa ja sen merkitystä kirkolle ja virkaan vihityille.

Diakonian viran päivänä Keravan seurakunnan diakoniatyöntekijät pukevat vihreät virkapaidat päälleen ja jakavat Kauppakaarella vihreitä kuulia klo 10–14. Samaan aikaan Katupappilaan (Kauppakaari 13) on järjestetty diakonia-aiheisia kyselyjä sekä tarkempaa infoa.

Diakonian viran päiväksi on valittu Suomen kirkon ensimmäiseksi diakonissaksi vihityn Matilda Hoffmanin vihkimyspäivän 1.9.1872 mukaisesti syyskuun 1. päivää lähinnä oleva arkipäivä. Tänä vuonna päivä osuu perjantaille 31.8.2018. Päivän aikana muistetaan sisar Matildaa ja hänen jälkeensä vihittyjä diakonissoja, jotka ovat olleet kehittämässä sairaanhoitoa ja diakoniatyötä sekä edistämässä naisten mahdollisuutta kirkon työhön.

2018-08-28 10:09:00.0