Kesän konfirmaatiokolehtien tuotto nepalilaislasten ja -nuorten koulunkäynnin tukemiseen

Konfirmaatiokolehtikeräys2_S.jpg

Kesän konfirmaatiokolehdit kerättiin tänä vuonna Kirkon Ulkomaanavun Suvivirsikeräykseen, jolla tuetaan nepalilaislasten ja -nuorten koulutusta. Keravan seurakunnan kesällä 2018 kerättyjen konfirmaatiokolehtien tuotto oli muutamaa euroa vaille 3700 euroa.

Keräysrahoilla tullaan kunnostamaan muun muassa Nepalin eteläosien tulvissa tuhoutuneiden koulujen juomavesijärjestelmiä ja vessoja sekä jaetaan oppilaille koulutarvikkeita. Opettajat ja vanhempainyhdistykset saavat hygieniakoulutusta.

”Kolehdin kerääminen ei toki ole konfirmaatiojuhlan pääasia, mutta on silti hienoa, että rippikoulun käyminen auttaa omalta osaltaan myös kehitysmaiden lapsia ja nuoria. Rippikoulun yhtenä tarkoituksena on osallistaa nuoria yhteisiin diakoniatalkoisiin, ja jo keväällä nuorten kanssa on tehty vapaaehtoistyötä ja kerätty rahaa yhteiseen hyvään. Konfirmaatiokolehti on jatkumo tälle työlle”, Keravan seurakunnan rippikoulutyön pappi Samuli Koivuranta kertoo.

Huom! Kolehtikohde koski kaikkia muita konfirmaatiomessuja, paitsi pääjumalanpalveluksia, joissa kolehti kerättiin kunkin pyhän kolehtilistan osoittamaan kolehtikohteeseen.

2018-09-04 09:29:00.0