Keravan seurakunnassa juhlistetaan nuorisotyön viikkoa

nuorisotyö_L.jpg

Tällä viikolla (8.–14.10.) vietetään nuorisotyön viikkoa, jolloin nostetaan esille nuorisotyöntekijöiden, järjestöjen, kuntien ja seurakuntien tekemää arvokasta työtä nuorten hyväksi. Tänä vuonna kerrotaan erityisesti perusnuorisotyön positiivisista ja ennaltaehkäisevistä vaikutuksista, syrjäytymisen ehkäisystä sekä nuorisotyön erilaisista työmuodoista.

Seurakunnassamme tehdään monipuolista nuorisotyötä. Alakouluikäisille meillä on iltaisin harrastekerhoja eri puolilla Keravaa, nuorisotyönohjaajat vierailevat kouluilla oppitunneilla ja toisinaan luokat vierailevat seurakunnan tiloissa. Yläkouluikäisille perjantaisin Pappilan ovet ovat auki ja säännöllisesti työntekijät käyvät kouluilla välituntipäivystämässä. Järjestämme myös nuorille isos- ja kerhonohjaajakoulutusta ja mahdollistamme nuorille kokemuksia ohjaamisesta, johtamisesta ja erilaisten taitojen käyttämisestä. Toisinaan partioimme kaduilla vapaaehtoisten aikuisten kanssa Operaatio Saappaan kengillä huolehtimassa nuorista.

Kaiken ikäisille seurakunnassa järjestetään leirejä. Lapsille ja nuorille se tarkoittaa itsenäistymistä turvallisesti yhdessä aikuisten kanssa. Rippikoulu on tästä suosituin esimerkki. Rippikoulujen myötä tavoitamme lähes koko ikäluokan.

Seurakunta tekee yhteistyötä eri tahojen kanssa nuorten hyväksi. Meille on tärkeää nuorten hyvinvointi, kasvun ja kehityksen tukeminen ja henkisen ja hengellisen tasapainon löytäminen. Nuorisotyön viikkoa juhlistamme nuorten kanssa läpi yön kestävällä leffamaratonilla perjantaista lauantaihin.

Kasvakaamme yhdessä Luojan luomina ihmeinä. Hyvää nuorisotyön viikkoa!

2018-10-12 09:53:00.0