Seurakuntavaalien ennakkoäänestys käynnistyi Keravalla vilkkaana

Seurakuntavaalien ennakkoäänestys on käynnissä tällä viikolla tiistaista 6.11. lauantaihin 10.11. Äänestys käynnistyi Keravalla vilkkaana. Ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä äänestettiin Keravalla kolmessa paikassa: kirkkoherranvirastossa, Katupappilassa ja Keravan kirjastossa. Kaikissa riitti äänestäjiä ajoittain jonoksi asti. Vaalitoimitsijat Taina Saat ja Seija Lesell kertovat, että Keravan seurakunnan kirkkoherranvirastossa kävi ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä kaksinkertainen määrä äänestäjiä edellisten vaalien ensimmäiseen ennakkoäänestyspäivään verrattuna.

Seurakuntavaalien ennakkoäänestyksessä äänioikeutettu voi äänestää oman äänioikeusseurakuntansa ehdokkaita kaikissa seurakuntavaalien ennakkoäänestyspaikoissa koko maan alueella. Äänestäjän tulee valmistautua todistamaan henkilöllisyytensä äänestämisen yhteydessä. Vaalikirjeen mukana kotiin toimitettu esitäytetty ilmoituskortti nopeuttaa äänestystä, mutta sen puuttuminen ei estä äänestystä. Seurakuntavaalien varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 18.11., jolloin Keravan seurakunnan äänioikeutetut voivat äänestää Keravan seurakuntakeskuksessa klo 11-20.

Keravan seurakunnan ehdokkaat, ennakkoäänestyspaikat, vaalikone: seurakuntavaalit.fi, www.keravanseurakunta.fi

Wed Nov 07 10:03:00 EET 2018