Senioritiistaissa kuullaan pyhien tekstien muuttumisesta

Martti Nissinen2014-2.jpg

Keravan seurakunnan suosittu Senioritiistai 26.2. saa vieraakseen Helsingin ylipiston Vanhan testamentin eksegetiikan professori Martti Nissisen luennoimaan aiheesta Pyhätkin tekstit muuttuvat – esimerkkinä Raamattu.

Kaikille avoin ja maksuton Senioritiistai aloitetaan lounaalla (7 euroa) ja seurakunnan tarjoamilla pullakahveilla kello 12 Keravan seurakuntakeskuksessa (Papintie 6). Martti Nissisen luento alkaa noin kello 13.15 heti Keravan musiikkiopiston opiskelijoiden musiikkihetken jälkeen.

Martti Nissinen on tutkinut Raamatun ja muinaisen Lähi-idän tekstejä erityisesti profetiailmiön ja sukupuolisuuden näkökulmista.

”Pyhät tekstit eivät ole ajan hampaalta ja inhimillisiltä erheiltä suojattuja sen paremmin kuin maallisetkaan hengentuotteet, vaikka Raamattuun ja vanhoihin traditioihin usein liitetään ajatus muuttumattomuudesta.”

Luennolla kuullaan tarkemmin pyhien tekstien historiasta ja teksteihin tehdyistä muutoksista.

2019-02-13 11:43:00.0