16 hakijaa Keravan seurakunnan kirkkoherran virkaan

Keravan seurakunnan kirkkoherran virkaa ovat hakeneet Lopen seurakunnan kirkkoherra Tuomas Hynynen, Sipoon suomalaisen seurakunnan kirkkoherra Juha Ilonen, Helsingin seurakuntayhtymän oppilaitospastori Henri Järvinen, Suomen Lähetysseuran sidosryhmäpäällikkö Janne Keränen, Keravan seurakunnan seurakuntapastori Samuli Koivuranta, Harjun seurakunnan johtava kappalainen Markku Komulainen, Kirkon koulutuskeskuksen johtaja Kari Kopperi, Askolan seurakunnan kirkkoherra Antti Kupiainen, Malmin seurakunnan johtava aluepastori Elina Perttilä, Kirkon koulutuskeskuksen johtamiskouluttaja Minna Rikkinen, Herttoniemen seurakunnan aluekappalainen Juha Ropponen, Tuusulan seurakunnan III kappalainen Lauri Seppänen, Keravan seurakunnan vt. kirkkoherra Markus Tirranen, Taivalkosken seurakunnan kirkkoherra Tuomo Törmänen, Herättäjä-Yhdistyksen alue- ja kansainvälisen työn sihteeri Leena Väyrynen-Si sekä yksi hakija, joka ei toivo nimeään julkisuuteen.

Kirkkoherran viran hakuaika päättyi 19.3.2019. Seuraavaksi Espoon hiippakunnan tuomiokapituli toteaa hakijat istunnossaan 11.4.2019 ja antaa hakijoista lausunnon todennäköisesti istunnossaan 21.5.2019. Keravan seurakunnan kirkkoneuvosto haastattelee hakijat ja tekee valinnasta esityksen kirkkovaltuustolle. Kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla eli valinnan tekee Keravan seurakunnan kirkkovaltuusto.

Kevään aikana järjestetään tilaisuus, jossa seurakuntalaisilla on mahdollisuus tutustua ehdokkaisiin. Tilaisuudesta tiedotetaan tarkemmin myöhemmin.

Vaalia valmistelee seurakunnassa kirkkoneuvoston valitsema työryhmä, johon kuuluvat Vaito Niinisalo, Tapio Tähtinen, Marja-Liisa Nykänen, Anneli Silvander ja talousjohtaja Sirpa Karejoki sekä kapitulin määräämänä vaalin valmistelijana Tuusulan rovastikunnan lääninrovasti, Hyvinkään kirkkoherra Ilkka Järvinen.

Lisätietoja:

Keravan seurakunnan kirkkovaltuuston puheenjohtaja Vaito Niinisalo, p. 040 551 8251

Keravan seurakunnan kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Tapio Tähtinen, p. 050 502 7518

Keravan seurakunnan talousjohtaja Sirpa Karejoki, p. 0400 378 099

Espoon hiippakunnan tuomiokapitulin notaari Pilvi Keravuori, p. 050 462 8616