Keravan seurakuntakeskuksen ja kirkon alueella alkaa pysäköinninvalvonta heinäkuun alussa – tavoitteena pysäköinnin sujuvuuden lisääminen

Pysäköinninvalvonnan tavoitteena on varmistaa, että kaikilla seurakunnan palveluita käyttävillä on pysäköintipaikka käytössään ja yleiset alueet sekä hätäpoistumistiet ovat niille tarkoitetussa käytössä ja säilyvät turvallisina. Seurakunta ottaa pysäköinninvalvonnan käyttöön, sillä aiemmin ongelmana on ollut tilanpuute seurakunnan tilaisuuksien aikana pysäköintialueilla. Pysäköinninvalvontaa toteutetaan 1.7.2019 alkaen Keravan seurakuntakeskuksen sekä kirkon (Papintie 2-6) alueella.

Vieraat saavat pysäköidä neljä tuntia pysäköintikiekolla niille osoitetuilla paikoilla. Niiden vierailijoiden, jotka tarvitsevat yli neljän tunnin pysäköintioikeuden, on mahdollista saada seurakunnalta väliaikaiseen pysäköintiin oikeuttavia pysäköintitunnuksia, joiden tulee olla näkyvissä tuulilasin sisäpuolella. Henkilökunnan ja muiden pysäköintioikeudellisten ajoneuvojen tunnistetieto tallennetaan sähköiseen järjestelmään.

Pysäköintialueille kiinnitetään pysäköinninvalvonnan alkaessa kyltit, joista käyvät ilmi alueen pysäköintiehdot sekä niiden noudattamatta jättämisen seuraukset. Valvonnasta vastaa Parkkipate.

Lisätietoja: ylivahtimestari Mika Seppälä, Keravan seurakunta, p. 0400 378 069, mika.seppala@evl.fi

Thu Jun 06 10:47:00 EEST 2019