Syksyn päiväkerhopaikkojen hakuaikaa jatkettu toukokuun loppuun

päiväkerho.jpg

Koronavirustilanteen takia päiväkerhot ovat tällä hetkellä tauolla. Syksyllä alkaviin päiväkerhoihin haetaan paikkaa toukokuun loppuun mennessä Keravan seurakunnan verkkosivuilla.

”Lämmin ja tervetullut olo. Ohjaajat ovat ihania ja aina iloisia ja jaksavat touhuta lasten kanssa.”  Päiväkerholaisen vanhemmalta saatu palaute ilahduttaa johtavaa varhaiskasvatuksenohjaaja Eija Pääkköstä. Hän kertoo, että jokaista lapsiryhmää ohjaa kaksi koulutettua lastenohjaajaa ja päiväkerhoryhmien  lämmintä ja kodinomaista tunnelmaa on usein kiitelty. ”Pienessä ryhmässä ja tutussa ympäristössä on helppo opetella ryhmässä toimimista. Monelle aamupäivän kestävä päiväkerho on myös pehmeä lasku päiväkodin arkeen”, Pääkkönen toteaa.

Kolmetuntisen kerhon aikana  leikitään, liikutaan, askarrellaan, hiljennytään, solmitaan ystävyyssuhteita ja opetellaan toimimaan ryhmässä. Metsäretkillä lähimetsässä tarkastellaan kevään merkkejä ja ihastellaan syksyn värejä. Kalenterivuoden lisäksi myös kirkkovuoden kulku näkyy kerhojen lyhyissä hartaushetkissä.

Eija Pääkkönen sanoo, että seurakunnan päiväkerhotoiminnassa tuetaan lapsen kokonaisvaltaista kasvua kristillisestä arvomaailmasta käsin. Toiminnan perustana ovat valtakunnallisen varhaiskasvatussuunnitelman ja kirkon kasvatuksen linjaukset. ”Seurakunnan antama varhaiskasvatus on myös edullista. Kerhojen hinnat vaihtelevat ryhmän mukaan 30 eurosta 45 euroon lukukaudessa, eikä kerhopaikka vaikuta esimerkiksi Kerava-lisään tai muihin etuuksiin”, Pääkkönen täydentää.

Seurakunnan päiväkerho on tarkoitettu 3–6-vuotiaille lapsille ja Nappulakerho 2-vuotiaille lapsille. Kerhot kokoontuvat 1–3 kertaa viikossa klo 9–12 eri puolilla Keravaa sijaitsevissa toimipisteissä. Toiminnasta saat tietoa myös Facebookista Keravan seurakunnan varhaiskasvatus -sivulta.

Ilmoittautuminen: https://www.keravanseurakunta.fi/tule-mukaan/lapsille-ja-lapsiperheille/paivakerho/paivakerhoon-ilmoittautuminen

Tiedotetta päivitetty 4.5.2020 hakuajan jatkumisen osalta.

2020-03-27 08:55:00.0