Seurakunnan toiminta kesäkuun alkaessa

Keravan kirkko ja kirsikkapuu.

Kokoontumisrajoitusten purkaminen vaikuttaa myös Keravan seurakunnan kesän toimintaan. Toimintaa käynnistetään harkitusti ja annettuja ohjeita noudattaen. Hygieniaan ja turvallisuuteen kiinnitetään kaikessa toiminnassa erityistä huomiota.

Toiminnan suunnittelussa on huomioitu evankelis-luterilaisen kirkon piispojen 5.5.2020 antama ohjeistus, jonka perustana on hallituksen 4.5.2020 tekemät koronavirustilanteeseen liittyvät päätökset. Julkisissa kokoontumisissa sovelletaan kesäkuun alusta alkaen 50 henkilön kokoontumisrajoitusta. Samoin riskiryhmiin kuuluvien suositellaan edelleen välttävän fyysisiä kontakteja ja käyttävän omaa harkintaa.

Jumalanpalvelukset Keravan kirkossa

Keravan kirkko avataan jumalanpalvelusvieraille 7.6.2020 alkaen sunnuntaisin. Kokoontumisrajoituksen mukaisesti jumalanpalvelukseen voi osallistua korkeintaan 50 henkilöä. Kirkkokahveja ei järjestetä toistaiseksi. Tarkempi ohjeistus jumalanpalvelukseen liittyen on luvassa myöhemmin.

Jumalanpalvelukset ovat edelleen katsottavissa suoratoistona Keravan seurakunnan verkkosivujen ja Facebook-sivujen kautta.

Häät, ristiäiset, hautajaiset

Kirkolliset toimitukset, kuten häät, kastetilaisuudet ja hautajaiset, toteutetaan siten, että niissä voi olla läsnä korkeintaan 50 henkilöä. Kirkon alasalissa pidettäviin tilaisuuksiin voi osallistua enintään 35 henkilöä tilan koosta johtuvien rajoitusten takia. Kirkollisten toimitusten yhteydessä on mahdollista järjestää kahvitilaisuus. Suosimme toimituskeskusteluissa ensisijaisesti sähköistä kohtaamista.

Seurakunnan tiloja ei toistaiseksi tarjota muuhun käyttöön.

Rippikoulut ja muu leiritoiminta

Keravan seurakunnan rippileirit käynnistyvät juhannuksen jälkeen, päivärippikouluun on mahdollista osallistua jo kesäkuussa. Rippikoulu on tänä kesänä mahdollista suorittaa myös etäopiskeluna. Konfirmaatiopäivät siirtyvät loppukesään ja syksyyn. Rippikouluryhmiä on tiedotettu muutoksista ja tarkemmat tiedot löytyvät myös verkkosivuilta.

Kesän perheleirit ja isovanhemmat-lapsenlapsileiri on peruttu.

Muut tilaisuudet

Juhannusjuhlaa ja muita isoja tilaisuuksia ei tänä kesänä järjestetä. Seurakunnan Olohuone Katupappilassa on avoinna kesäkuussa maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 10-13, heinäkuussa maanantaisin klo 10-13 ja elokuussa maanantaisin ja keskiviikkoisin 10-13.

Kouluikäisille on Wanhassa pappilassa tarjolla maksutonta toimintaa 9.-11.6. ja 16.-18.6., muun muassa leikkiä, ulkoilua, pelejä, lounas ja hartaus. Kesäyö kirkossa –tapahtumaa vietetään 29.-30.7. Ohjelmassa leikkejä, pelejä, askartelua, yhdessäoloa, hyvää ruokaa sekä kaiken kruunaava yöpyminen kirkkosalissa. Mukaan pääsee ilmoittautumalla verkkosivuilla.

Toimintaa suunnitellaan ja tiedot järjestettävistä tapahtumista löytyvät verkkosivujen tapahtumakalenterista ja lehti-ilmoituksista.

Olemme tavoitettavissa

Työntekijämme ovat tavoitettavissa puhelimitse ja sähköpostitse. Diakoniavastaanoton puhelinpäivystys on avoinna toukokuun ajan arkisin klo 9–12, p. 0400 378 138.  Päivystävä pappi on tavoitettavissa puhelimitse arkisin klo 13–18 p. 040 707 7295.

2020-05-14 12:19:00.0