Hyvän tekemisen joulu

Tiina Railo ojentaa kahvipakettia.

Diakoniatyöntekijä Tiina Railo kertoo, että keravalaiset voivat osallistua hyvän tekemisen jouluun lahjoittamalla kahvia, teetä tai konvehteja.

Keravan seurakunnassa rakennetaan tänä jouluna taloudellisesti tiukassa tilanteessa oleville jouluiloa yhdessä keravalaisten kanssa. Joulukasseihin voi lahjoittaa kahvia, teetä ja konvehteja. Keräys alkaa 29.11.

Diakoniatyöntekijä Tiina Railo Keravan seurakunnasta kertoo, että joulun lähestyessä diakoniassa näkyy avuntarvitsijoiden määrän kasvaminen, sillä monilla jouluun liittyy paljon taloudellisia haasteita.

”Joulu on suomalaisille juhlien juhla ja jouluruuat ovat tärkeä jouluun liittyvä perinne. Ne kuitenkin maksavat enemmän ja aiheuttavat monille taloudellisia paineita.”

Juuri jouluruuan tarpeeseen kohdistuvat tänä vuonna Keravan seurakunnan diakoniatyön jouluavustukset. Seurakunta jakaa joulukasseja keravalaisille, joilla on taloudellisesti tiukkaa. Joulukasseihin pakataan pilaantumattomia jouluun sopivia elintarvikkeita.

Keravalaisilla on mahdollisuus olla mukana auttamassa, sillä seurakunta pyytää kasseihin yksityishenkilöiltä ja paikallisilta yrityksiltä lahjoituksina kahvia, teetä ja konvehteja. Kassit kootaan seurakunnassa ja jaetaan apua tarvitseville keravalaisille. Jouluavustusta voi hakea soittamalla diakonian päivystysnumeroon 7.-17.12.

Seurakunnassa koettiin tärkeäksi tehdä koronavuoden päättävästä joulusta hyvän tekemisen joulu. Joulu on monille suomalaisille auttamisen aikaa ja lahjoittaessaan saa hyvän mielen myös itselleen.

”Tämä on jouluiloa keravalaiselta keravalaiselle, helppo tapa auttaa ja lahja menee varmasti perille sitä tarvitsevalle”, sanoo Tiina Railo.

Lahjoitukset:

Joulukasseihin voi lahjoittaa kahvia, teetä ja konvehteja. Lahjoitukset voi toimittaa 29.11.–10.12. Keravan seurakuntakeskuksen ala-aulaan (Papintie 6A) arkisin klo 9–15.

Avustukset:

Joulukassiavustusta voi hakea soittamalla diakonian puhelinpäivystykseen p. 0400 378 138 maanantaista torstaihin 7.-17.12.2020 arkisin klo 9-12. Puhelimessa saa lisätiedot joulukassin noutamisesta ja henkilökohtaisen noutoajan.

Kirjoitus on julkaistu Keski-Uusimaa Viikko -lehdessä 25.11.2020

2020-11-26 09:02:00.0