Kirkkoon asennetaan äänentoistolaitteistoa ja kiinteää striimauskalustoa

Käsi pitelee johdon päätä, taustalla mikseri.

Uusi digimikseri ja kaapeloinnit korvaavat vanhentuneet laitteet ja liitännät.

Keravan kirkkoon asennetaan äänentoiston laadun varmistamiseksi ja striimauksen helpottamiseksi uutta kalustoa. Aiempi analoginen äänentoisto korvataan digitaalisella ja kirkkoon saadaan uusi, helppokäyttöinen digimikseri äänen säätämistä varten. Saliin asennetaan myös uusia mikrofoneja striimin äänentoistoa varten.

Kirkkoon on jo asennettu kiinteät robottikamerat tilaisuuksien suoratoistoa varten. Uuden järjestelmän myötä pystytään myös koronasta aiheutuneiden poikkeusolojen päätyttyä varmistamaan messujen lähettäminen verkossa. Aiempi järjestelmä on sitonut työntekijän useaksi tunniksi rakentamaan ja ohjaamaan järjestelmää. Jatkossa lähetyksiä voidaan lähettää myös ilman ohjausta ja tekstitystä, mutta hyvällä ja tasaisella kuvan ja äänen laadulla. Järjestelmä pyritään saamaan käyttöön huhtikuun aikana. Siirtymävaiheessa osa messuista voi jäädä striimaamatta, kuten sunnuntain 20.3. messu.

Kalustot ja asennuksen toimittaa kilpailutuksen ja kirkkoneuvoston päätöksen mukaisesti Mixtuur Oy, joka on toiminut yhteistyökumppanina usean seurakunnan äänentoisto- ja striimausratkaisuissa.

Fri Mar 18 08:43:00 EET 2022