Yrittäjät tapasivat virkistysillassa

yrittajat2.jpg

Illan aikana pastori Kristiina Nyman ja kanttori Janne Kaksonen kyselivät, millä tavoilla Keravan seurakunta voisi olla tukemassa yrittäjien kokonaisvaltaista hyvinvointia. Yrittäjä itse tietää parhaiten, millaiset asiat antavat voimia ja iloa työhön ja elämään. Pastori oli liikkeissä vieraillessaan saanut vinkkejä siitä, millaisia asioita kaivataan: hetken pysähtymistä kiireisen arjen keskelle, vertaistukea ja luonnossa liikkumista. Iltaan osallistuneet nostivat esille Hyvä Tuomas joulun tuopi – kirkkohetken ja kahvit sen jälkeen sellaisena tilaisuutena, joka on jo vuosia kuulunut omaan joulun odotukseen.

Illan aikana saatiin nauttia kanttorin laulusta ja soitosta. ”Jo tämän (kauniin musiikin) takia kannatti tulla!”, sanoi yksi osallistujista. Tunnelma oli lämminhenkinen ja keskustelu vilkasta. Esille nousi mm. luonnossa liikkumisen ja ”akkujen lataamisen” mahdollisuus seurakunnan omassa leirikeskuksessa Nuottakodossa Vihdissä.

Yrittäjien virkistysilta oli jonkin uuden alku. Seurakunnan nettisivuille tulee marraskuun alussa oma osio yrittäjille. Kuulisimme mielellämme sinulta, millaista tietoa haluaisit sivulta löytyvän. Vinkkisi ja ajatuksesi voit lähettää kristiina.nyman@evl.fi tai p: 0400 378047.

Tässä muutamia esimerkkejä siitä, millaista toimintaa jo on, ja mitä on tulossa:

• Keskustelumahdollisuus seurakunnan työntekijän kanssa. Ota rohkeasti yhteyttä, jos tahdot luottamuksellisesti keskustella omaan elämääsi liittyvistä haasteista tai mieltäsi askarruttavista asioista.
  • Hyvä Tuomas joulun tuopi 21.12.2016 klo 7.00 Keravan kirkossa. Lyhyt hartaushetki ja kahvit.
  • Retriitti Nuottakodossa 2.-4.12.2016. Hinta 80e/hlö. Ilmoittautuminen 16.11. mennessä kirkkoherranvirastoon p: 09 4784 8322.
  • Keväällä 17.5.2017 virkistyspäivä Nuottakodossa.
  • Mahdollisuus edullisiin työyhteisöjen työhyvinvointipäiviin ja vuorokauden mittaiseen retriittiin Nuottakodossa 2017.

Kuvai: Yrittäjien virkistysillassa jutunaiheita ja naurua riitti. Vasemmalta Paula ja Risto Heikkilä, Minna Helkiö, Kari Leisma, Mauri Sarriola, Leena Sarin, Rafael Westerlund, Kristiina Nyman, Jukka Nissinen ja eturivissä Margit Lindholm.

2016-10-07 16:21:00.0