Pyhäinpäivänä muistetaan läheisiä

pyhainpaiva.jpg

Pyhäinpäivä 5.11.2016 Keravan seurakunnassa

Messu klo 10 kirkossa, karjalaisten kirkkopyhä. Mukana Karjala-kuoro, messun jälkeen kirkkokahvit ja juhla seurakuntasalissa.

Bussikuljetukset klo 13.45 (bussi1) ja 14 (bussi2) hautausmaalle

Bussi1: Ahjon K-Kauppa (Ratatie 24) - Ahjon silta - Porvoontie - Porvoonkatu - seurakuntakeskus (Papintie 6) - Kilta, terveyskeskuksen pysäkki - Ilmarisentie - Ylikeravantie - Kalevankatu - Kalevan seurakuntatalo, Ritakatu 2 - Kalevankatu - Kannisto - Siwan pysäkki - Kannistonkatu - Savion seurakuntatalo, Koivikontie 9 - Saviontie - Kulloontie - hautausmaa

Bussi2: Tilausajopysäkki Keskikadulla - hautausmaa

Paluukuljetukset samoja reittejä klo 16. Kuljetukset ovat maksuttomia eikä niihin ole ennakkoilmoittautumista.

Kappelihartaus klo 15 hautausmaan siunauskappelissa. Urkurina kanttori Eero Annala.

Pyhäinpäivänilta klo 18 kirkossa. Luemme kaikkien edellisen pyhäinpäivän jälkeen kuolleiden nimet ja sytytämme heille kynttilät. Musiikki Oremus sekä Castor et Pollux.

Kynttilät haudalla

Kynttilä haudalla on kaunis tapa muistaa läheistä. Vuosittain kynttilöistä tulee kuitenkin melkoinen määrä jätettä, joka hautausmaalla pyritään lajittelemaan mahdollisimman tarkasti. Ympäristön kannalta olisikin hyvä suosia metallisia kestolyhtyjä ja tavallisia kynttilöitä, eikä niinkään paljon kertakäyttöisiä. Lasiset kertakäyttökynttilät ovat myös ongelmallisia, koska lämpölasi ei sovellu lasinkierrätykseen vaan menee sekajätteeseen.

2016-10-27 14:17:01.0