Ilonpisaroita hoivaleiriltä

Hoivaleirillä oli monenlaista ohjelmaa.

Vanajaveden rannalle Hämeenlinnaan Lomakoti Ilonpisaraan kokoontui kesäkuussa viidentoista keravalaisen joukko Keravan seurakunnan järjestämälle hoivaleirille.  Hoivaleirin tavoitteena on tarjota virkistystä, lepoa ja vaihtelua niille ihmisille, jotka tarvitsevat päivittäisiin toimiinsa apua ja joiden on sen takia hankala muuten lomailla.  Mukana oli kaksi Keravan seurakunnan diakoniatyöntekijää sekä niin yksin asuvia leiriläisiä kuin omaishoitajaparejakin.

Keravan seurakunnan diakoniatyöntekijä Nea Kivistö kertoo: ”Ilonpisaran parkkipaikalla meitä odotti lomakodin iloinen henkilökunta, joka otti jokaisen henkilökohtaisesti vastaan ja ohjasi majoittautumaan päärakennuksen majoitustiloihin. Henkilökunta piti koko leirin ajan huolen arjen askareiden sujumisesta, lääkkeistä ja hoitotoimenpiteistä sekä järjesti ohjelmaa.”

Ohjelma oli leiriläisille mielekästä: ulkoilua, yhteislaulua, rentoutumista, saunomista, askartelua sekä ehtoollishetki. ”Lisäksi jutustelimme elämästä ja tutustuimme toisiimme, ja joukosta tulikin melko pian mukava yhteisö, jossa juttua riitti kaikkien kanssa”, kuvaa Kivistö.

Hoivaleiri tarjoaa virkistys- ja lepohetken päivittäistä hoitoa tarvitseville ja siitä on saatu hyvää palautetta. Keravan seurakunta järjestää leirin joka toinen vuosi. Seuraavalle leirille haetaan mukaan keväällä 2019.

Fri Sep 29 13:20:12 EEST 2017