Ylivahtimestariksi valittiin Mona Tigerstedt

Kirkkoneuvoston päätöksellä Keravan seurakunnan ylivahtimestariksi valittiin 19.10.2017 Mona Tigerstedt. Hän aloittaa 1.12.2017. Virkaa haki määräaikaan mennessä 16 henkilöä. Kirkkoneuvosto käsitteli myös muun muassa seurakunnan yhteistyötä lähetysjärjestöjen kanssa vuosina 2018-2021 sekä lehti-ilmoittelua.

Keravan seurakunnan lähetystyön painopisteitä tulevalla kolmevuotiskaudella on tukea lasten ja naisten oikeuksia ja huomioida vaikuttamistoiminta osana lähetystyötä.  Ehdotukset lähetysmäärärahojen jakamisesta vuosina 2018-2021 on tehnyt kirkkoneuvoston nimeämä toimikunta, joka tarkastelee ja arvioi lähetysjärjestöjen kanssa tehtyjä sopimuksia säännöllisesti. Tärkeimpänä kriteerinä on tuettavan kohteen nivoutuminen seurakunnan yhteisiin toiminnan suuntaviivoihin. Vuoden 2018 alussa voimassa olevia sopimuksia lähetysjärjestöjen kanssa on yhteensä 178.600 euroa / vuosi.  Kirkkoneuvosto hyväksyi lähetysjärjestöjen jatko-osuudet osaksi lähetystyön talousarviota vuodelle 2018. Tukea saa esimerkiksi Suomen Lähetysseura lasten oikeuksien puolustamiseen ja Suomen Pipliaseura naisten lukutaitotyöhön.

Järvenpään, Keravan ja Tuusulan seurakuntien yhteinen ilmoitussivu on ilmestynyt kerran viikossa Keski-Uusimaassa ja Viikkouutisissa. Seurakuntien säännöllistä näkymistä paikallislehdissä on pidetty tärkeänä ja seurakuntalaisia palvelevana. Kirkkoneuvoston kokouksessa hyväksyttiin Keravan osalta ilmoituksen jatko vuodelle 2018. Ilmoittelu edellyttää kuitenkin kaikkien seurakuntien osallistumista.

Lisätietoja löytyy kirkkoneuvoston pöytäkirjasta, joka löytyy Domus-palvelusta.

2017-10-20 10:36:01.0