Senioritiistaissa puhutaan aivoista

Aivot vai sydän, pohditaan vuoden viimeisessä Senioritiistaissa 28.11. klo 13 Keravan seurakuntakeskuksessa, kun vieraaksi saapuu Suomen Aivosäätiön asiamies Merja Rekola. Hän kertoo: ”Aivot ovat mutkikas koneisto, siksi aivosairaudetkin ovat monimuotoisia. Joltain hajoaa mieli, toinen kadottaa muistinsa ja kolmannelta menee liikuntakyky. Aivoilla, jotka syntymässä on saatu, on pärjättävä koko elämä. Siksi aivoista kannattaa pitää huolta.”

Rekolan mukaan Suomessa sairastuu vuosittain yli 200 000 ihmistä johonkin aivojen tai hermoston sairauteen. Kustannuksiltaan aivosairaudet ovat 2–3 kertaa suurempia kuin syöpä- ja sydänsairaudet yhteensä. Aivosäätiö tukee suomalaista aivojen sairauksien tutkimusta lahjoitusvaroin.

Senioritiistait ovat maksuttomia luentotilaisuuksia eläkeikäisiä kiinnostavista aiheista. Ennen luentoa klo 12 alkaen on tarjolla lounasta 7 euron hintaan. Seurakunta tarjoaa pullakahvit. Ohjelman aluksi on Keravan musiikkiopiston musiikkihetki, jonka jälkeen kuullaan vierailijan luento. Senioritiistai päättyy hartauteen klo 15 mennessä.

Aivot vai sydän. Senioritiistai 28.11. klo 13 Keravan seurakuntakeskuksessa, Papintie 6. Vieraana asiamies Merja Rekola Suomen Aivosäätiöstä. Lounasmahdollisuus klo 12 alkaen (7€).

2017-11-21 14:36:53.0