Senioritiistaissa syvennytään Keravan syntyhistoriaan

NieminenMattirintakuva_THUMB.jpg

Luennoitsija Matti Nieminen

Suositut Senioritiistait jatkuvat jälleen Keravan seurakuntakeskuksessa tiistaina 25.9., kun eläkkeellä oleva museolehtori ja kotiseutuasiamies Matti Nieminen saapuu luennoimaan aiheesta Kahdesta kylästä kaupungiksi.

Historialuennon aikana käydään läpi Keravan syntyhistoriaa ja kahteen osaan jakautuneen pienen seutukylän muotoutumista vuosisatojen varrella nykyiseksi Keravan kaupungiksi.

”Ensimmäinen asutus syntyi Keravajoen varteen jo 700–800-luvuilla, kun Hämeen talvitienä tunnettu kauppatie kulki Keravan kautta. Paikalle perustettiin pieni sen aikainen huoltoasema matkailijoille”, Matti Nieminen selittää.

Kotiseuturakkailla keravalaisilla on luennon aikana mahdollista esittää myös omia kysymyksiä luennoitsijalle.

Keravan seurakunnan järjestämät Senioritiistait ovat maksuttomia luentotilaisuuksia eläkeikäisiä kiinnostavista aiheista. Klo 12–13 on mahdollisuus lounaaseen (7 €), ja seurakunta tarjoaa pullakahvit. Tilaisuus alkaa Keravan musiikkiopiston opiskelijoiden musiikkihetkellä klo 13, jonka jälkeen on vierailijan osuus. Lopuksi pidetään lyhyt hartaus. Senioritiistait järjestetään Keravan seurakuntakeskuksessa osoitteessa Papintie 6.

Fri Sep 14 11:09:00 EEST 2018