Keravan seurakunnan tilojen sisäilmasta tutkimustietoa

Keravan seurakunnan tilojen sisäilmaa on tutkittu laajasti. Hälyttäviä tuloksia ei ole saatu. Niihin tiloihin, joissa on havaittu kohonneita arvoja, on asennettu ilmanpuhdistimet, joiden avulla tiloissa pystytään turvallisesti jatkamaan toimintaa. Kirkkoneuvosto on perustanut sisäilmatyöryhmän, joka kokoaa saatuja tutkimustuloksia sekä etsii syitä kohonneisiin arvoihin.

Sisäilmatutkimuksia on tehty useissa kohteissa seurakuntakeskuksessa, Wanhassa pappilassa sekä Nuottakodon leirikeskuksessa. Niissä tiloissa, joissa on havaittu kohonneita arvoja, hengitetään jatkossa ilmanpuhdistimien avulla suodatettua ilmaa. Tiloihin asennetut ilmanpuhdistimet suodattavat laaja-alaisesti kaasumaisia epäpuhtauksia sekä hajuja. Puhdistimien avulla tiloissa pystytään siten työskentelemään toistaiseksi. Nuottakodossa ilmanpuhdistimen lisäksi on puhdistettu ja vaihdettu suodattimia ikkunoiden yläpuolella oleviin venttiileihin, jotta tuleva ilma virtaisi paremmin.

Lisätietoja:

ylivahtimestari Mika Seppälä, p. 0400 378 069, mika.seppala@evl.fi