Espoon piispa Kaisamari Hintikka tulee vierailulle Keravalle

piispa Kaisamari Hintikka

Espoon piispa Kaisamari Hintikka, kuvaaja: Aarne Ormio, Kirkon kuvapankki

Helmikuun alussa uudessa virassaan Espoon hiippakunnan piispana aloittanut Kaisamari Hintikka saapuu vierailulle Keravan seurakuntaan maanantaina 4.3. Päivän aikana piispa tutustuu seurakunnan työntekijöihin, johtoon ja luottamushenkilöihin. Hän myös toimittaa kaikille avoimen rukoushetken klo 12 Keravan kirkossa (Papintie 2) ja vierailee iltapäivän aikana muun muassa Katupappilassa (Kauppakaari 13), joka on avoinna klo 10−14.

Keravan seurakunta on yksi Espoon hiippakunnan 19 seurakunnasta. Piispa aloittaa vierailunsa hiippakunnan seurakuntiin Keravalta.
Kaisamari Hintikka vihittiin virkaansa Espoon tuomiokirkossa 10.2.2019. Saarnassaan hän sanoi, että Espoon hiippakunta vaikuttaa kallisarvoiselta yhteisöltä. ”Tänne mahtuu monenlaista seurakuntaa. Seurakuntiin mahtuu monenlaista porukkaa: etsijöitä ja arkoja kyselijöitä, kriitikoita ja herätysliikeväkeä, vastuunkantajiakin ihan joka lähtöön. Mikä on kallisarvoista, on ymmärrys siitä, että tämän kaiken kirjavuuden keskellä meitä yhdistää kutsu rakentaa tätä hiippakuntaa ja Kristuksen kirkkoa yhdessä.”

Lisätietoja:

Vt. kirkkoherra Markus Tirranen, Keravan seurakunta, p. 0400 378 046