Hoivaleiriltä lepohetki arkeen

hoivaleiri1.jpg

Keravan seurakunta järjestää joka toinen vuosi hoivaleirin huonokuntoisille ja liikuntarajoitteisille vanhuksille tai omaishoitajapareille. Nyt on aika ilmoittautua kesäkuun alussa upeissa maisemissa Vanajaveden rannalla Lomakoti Ilonpisarassa pidettävälle leirille.

Diakoniatyöntekijä Heidi Karuranta Keravan seurakunnasta kertoo, että hoivaleirin tavoitteena on tarjota virkistystä, lepoa ja vaihtelua niille ihmisille, jotka tarvitsevat päivittäisiin toimiinsa apua ja joiden on sen takia hankala muuten lomailla. ”Hoivaleirillä henkilökunta huolehtii arjen askareiden sujumisesta, lääkkeistä ja hoitotoimenpiteistä.” Tarjolla on myös mielekästä ohjelmaa: ulkoilua, yhteislaulua, rentoutumista, saunomista, askartelua sekä mahdollisuuksia hiljentymiseen. Kahden vuoden takaisella leirillä mukana ollut diakoniatyöntekijä Nea Kivistö Keravan seurakunnasta kertoo, että tärkeää on myös leppoisa yhdessäolo. ”Jutustelimme elämästä ja tutustuimme toisiimme, ja joukosta tulikin melko pian mukava yhteisö, jossa juttua riitti kaikkien kanssa”, hän kuvaa.

Keravan seurakunnan hoivaleiri järjestetään 3.-6.6.2019 ja leirin hinta on 160 euroa henkilöltä. Osallistumismaksu sisältää kuljetukset (tarvittaessa invataksilla), ohjelman, täyshoidon sekä tarvittavan hoidollisen avun Lomakoti Ilonpisarassa. Hakukaavakkeet ja lisätiedot: Heidi Karuranta, p. 0400 378 146. Hakukaavakkeiden palautus 5.4.2019 mennessä.

2019-03-15 09:19:00.0