Palmusunnuntain myyjäisistä pääsiäiskoristeet ja mökkiviemiset

Yhdistelmä_L.jpg

Lähetyksen käsityöryhmä järjestelee jo kiivaasti tulevia palmusunnuntain myyjäisiä, jotka pidetään kirkkokahvien yhteydessä sunnuntaina 14.4. klo 11.30–13.30 kirkon alasalissa (Papintie 2).

Tuotteiden hinnoittelu on jo hyvässä vauhdissa, ja maanantaina päästään kylvämään pääsiäisruoho erikokoisiin ruukkuihin.

”Pääsiäisruohon lisäksi myynnissä on muun muassa pääsiäiskoristeita, mökkiviemisiä, patalappuja, villasukkia ja ”miehen korvikkeita” eli apuvälineitä tiukkaan juuttuneiden purkkien avaamiseen. Muovipussittoman Keravan hengessä myös kangaskasseja on saatavilla. Rippikoululaiset ovat valmistaneet myyjäisiin niin kynttilöitä, koristeltuja tulitikkuaskeja, avaimenperiä kuin kynttilöitäkin”, käsityöryhmän naiset kertovat.

Tänä vuonna myyjäiset sattuvat vaalisunnuntaille, joten liikkeelle voi lähteä sekä äänestäminen että aurinkoinen myyjäistunnelma mielessä. Mukaan kannattaa varata käteistä, sillä myyjäistuotteita eikä arpalippuja voi ostaa kortilla. Tuotto ohjataan naisten lukutaitotyölle Afrikassa Suomen Pipliaseuran kautta.

Uudet jäsenet, idearikas ryhmän vetäjä sekä lanka- ja kangaslahjoitukset tervetulleita

Jo parisenkymmentä vuotta toiminut käsityöryhmä kokoontuu seurakuntakeskuksen rippikoulusalissa keväisin ja syksyisin muutaman viikon välein parisen tuntia kerrallaan. Seurakunnan työntekijä tulee avaamaan kokouksen, ja lyhyen hartauden ja kahvittelun jälkeen aletaan hommiin.

”Täällä on aina niin iloista porukkaa, eikä toiminta ole yhtään tiukkapipoista”, naiset kehuvat. ”Kaikki saavat tulla tänne juuri sellaisina kuin ovat.”

Uusia jäseniä otetaan mielellään vastaan, ja tällä hetkellä haussa on myös piirille idearikas vetäjä.

Vuoden aikana Lähetyksen käsityöryhmä järjestää kahdet isot myyjäiset jouluna ja pääsiäisenä sekä lisäksi muita pienempiä tilaisuuksia. Ne tuotteet, jotka eivät mene kaupaksi, lahjoitetaan eteenpäin esimerkiksi vuodeosastoille. Myös kastepuun kastekukat virkataan käsityöryhmän toimesta.

”Jos kodeistanne löytyy ylimääräisiä sukkalankoja tai langanjämiä, otamme mielellämme lahjoituksia vastaan! Myös kangaslahjoituksia pystymme käyttämään esimerkiksi kasseihin”, käsityöryhmäläiset vinkkaavat.

Ota yhteyttä:
Vs. kansainvälisen työn sihteeri Marienne Haataja p. 0400 378 051, marianne.haataja@evl.fi

2019-04-03 11:30:00.0