Keravalta yli 18 000 euroa Yhteisvastuukeräykselle

Keravan seurakunnan keräyspäällikkö Jukka Pohjolan-Pirhonen

Keravan seurakunnassa keräyspäällikkönä toiminut Jukka Pohjolan-Pirhonen kiittää kaikkia keräykseen osallistuneita

Keravan seurakunnassa kerättiin tänä vuonna Yhteisvastuukeräykselle 18 332,57 euroa. Yhteisvastuukeräyksen keräyspäällikkö Jukka Pohjolan-Pirhonen Keravan seurakunnasta kertoo, että vuoden 2019 keräystuotoilla tuetaan lasten ja nuorten koulutusta. ”On aika lämpimästi kiittää vapaaehtoisia kerääjiä, lahjoittajia sekä kaikkia muitakin, jotka ovat tavalla tai toisella olleet mukana tukemassa Yhteisvastuukeräyksen toteutumista!”

Keräyskohteeseen on Keravalla oltu tyytyväisiä. ”Yhä enemmän näkyy kuitenkin se, että ihmisillä on vähemmän käteistä rahaa mukanaan”, Pohjolan-Pirhonen kertoo. Tänä vuonna Keravalla kokeiltiinkin korttimaksua erityisesti tuotemyynnissä. Jukka Pohjolan-Pirhonen ennakoi, että ensi vuonna Yhteisvastuu-tapahtumia voi ehkä olla enemmän. ”Katsotaan, mitä uusi toimipisteemme keskustassa mahdollistaa.”

Yhteisvastuukeräyksen tuotosta 60 % ohjataan vuosittain Kirkon Ulkomaanavun välityksellä katastrofiapuun, 20 % Kirkon diakoniarahaston kautta myönnettävään taloudelliseen apuun hädässä oleville Suomessa ja 20 % paikallisseurakuntien tekemään avustustyöhön.

2019-06-11 15:37:00.0