Markus Tirranen valittiin Keravan seurakunnan kirkkoherraksi

Keravan seurakunnan kirkkoherraksi on 22.8.2019 valittu teologian maisteri Markus Tirranen. Kirkkoherra valittiin välillisellä vaalilla eli valinnan teki Keravan seurakunnan kirkkovaltuusto. Kirkkovaltuuston mukaan Tirranen täyttää parhaiten kokonaisvaltaisen soveltuvuuden virkaan.

Markus Tirranen on työskennellyt Keravan seurakunnassa vuodesta 2007. Hän on toiminut seurakuntapastorina ja pappien ja kanttorien esimiehenä sekä helmikuusta 2019 alkaen vt. kirkkoherrana.  Markus Tirrasen esittely löytyy Keravan seurakunnan verkkosivuilta: www.keravanseurakunta.fi.

Keravan seurakunnan kirkkoneuvosto esitti yksimielisesti Tirrasen valintaa kokouksessaan 15.8.2019. Kirkkovaltuuston kokouksessa 22.8.2019 pidetyssä kirkkoherranvaalissa äänet jakautuivat siten, että Markus Tirranen sai 22 ääntä ja Elina Perttilä 11 ääntä.

”Perinteisestä välittömästä vaalitavasta, jossa seurakuntalaiset valitsevat kirkkoherran, siirryttiin Keravalla välilliseen vaalitapaan, jossa kirkkoherran valitsee kirkkovaltuusto. Uuden vaalitavan ansiosta on ollut mahdollista perehtyä hakijoihin syvällisemmin. Tämä onkin tärkeää, sillä kirkkoherran työnkuva on monipuolistunut ja työn vaatimukset kasvaneet jatkuvan muutoksen yhteiskunnassa. Keravalle haki hyviä, kokeneita hakijoita yhteensä peräti 16”, kertoo kirkkovaltuuston puheenjohtaja Vaito Niinisalo.

”Kirkkovaltuuston nimeämä suunnitteluryhmä on tehnyt kirkkoherran valinnassa mittavan pohjatyön ja valmistellut aineistoa kirkkoneuvostolle ja kirkkovaltuustolle. Espoon hiippakunnan määräämänä vaalin valmistelijana on toiminut Tuusulan rovastikunnan lääninrovasti, Hyvinkään kirkkoherra Ilkka Järvinen”, Niinisalo lisää.

Keravan seurakunnan kirkkoherran virka tuli avoimeksi, kun aiempi kirkkoherra Ari Autio siirtyi Rantakylän seurakunnan kirkkoherraksi helmikuussa 2019.

Lisätietoja

Keravan seurakunnan kirkkovaltuuston puheenjohtaja Vaito Niinisalo, p. 040 551 8251

Keravan seurakunnan kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Tapio Tähtinen, p. 050 502 7518

2019-08-22 21:25:00.0