Rauhan konsertissa muistetaan ihmisoikeuspuolustajia

Kyyhkyt_netti_S.jpg

Keravan kirkossa järjestetään sunnuntaina 20.10. kello 18 Rauhan konsertti, jonka aikana rauhaa ja ihmisoikeuspuolustajia muistetaan laulun ja soiton keinoilla. Esiintymässä on Peace-yhtye sekä Lotta Pettinen-Diabyn kuorot Kerava Singers ja Hilpeä kuoro.

Konsertti on osa valtakunnallista Ekumeenista Vastuuviikkoa. Rauhan konserttiin on vapaa pääsy.

---

Ekumeeninen vastuuviikko on Suomen kaikkien kirkkojen ja monien kristillisten järjestöjen yhteinen ihmisoikeuskampanja, jossa kirkot toimivat oikeudenmukaisemman maailman puolesta. Ekumeenista Vastuuviikkoa vietetään 20.–27.10.2019 teemalla Ihmisoikeuspuolustajat. Vuonna 2019 vietetään myös YK:n alkuperäiskansojen kielten vuotta. Teemavuoden tarkoituksena on nostaa esille maailman alkuperäiskansojen kielten tilanne. Ekumeeninen vastuuviikko osallistuu Saamen kielten viikon viettämiseen, joka ajoittuu samalle viikolle kuin Vastuuviikko.

2019-10-08 16:28:00.0