Joulun tunnelmaa laulujen avulla

työntekijöitä ja nuoria Wanhan pappilan pihalla

Laulajat jakautuivat kolmeen lauluryhmään Keravan seurakunnan Wanhan pappilan pihalla.

Keravan seurakunnan lauluryhmä on vienyt joulun alla joulun tunnelmaa myös niiden iäkkäämpien ihmisten luokse, jotka eivät liikuntarajoitteiden tai muiden syiden takia pääse osallistumaan joulunajan yhteisiin tapahtumiin. Tänä vuonna ensimmäistä kertaa toteutettavaan toimintaan idea tuli seurakunnan nuorisotyössä mukana olevilta nuorilta. Nuorten lisäksi lauluryhmään kuuluu seurakunnan diakonia- ja nuorisotyöntekijöitä.

Johtava diakoniatyöntekijä Mirva Nyman Keravan seurakunnasta kertoo, että he vierailivat iltojen aikana yli kymmenessä seurakunnan diakoniatyön valitsemassa kodissa ja matkan varrelle mahtui myös pieniä laitoksia ja asuntoloita. Noin puolen tunnin mittaisessa lauluhetkessä laulettiin Kauneimmat Joululaulut –vihkosta tuttuja lauluja. ”Meidät otettiin kodeissa hyvin vastaan. Monelle lauluhetki on ollut odotettu, usein myös koskettava tapahtuma”, hän sanoo.

2019-12-13 09:34:00.0