Hanne Lukkari valittiin Keravan seurakunnan johtavaksi kappalaiseksi

Keravan seurakunnan kirkkovaltuusto valitsi kokouksessaan 27.2.2020 Keravan seurakunnan johtavaksi kappalaiseksi teologian maisteri Hanne Lukkarin. Hän toimii tällä hetkellä Järvenpään seurakunnan seurakuntapastorina. Espoon hiippakunnan tuomiokapituli antaa viranhoitomääräyksen virkaan valitulle, kun kirkkovaltuuston päätös saa lainvoiman.

Virkaa haki määräaikaan mennessä 18 pastoria. Espoon hiippakunnan tuomiokapituli totesi kaikki hakijat kelpoisiksi virkaan ja antoi hakijoista lausunnon Keravan seurakunnalle. Johtavan kappalaisen vaalissa kirkkovaltuustossa Lukkari sai 15 ääntä ja Tuomas Niskanen 13 ääntä.

Johtavan kappalaisen tehtävänä on pappien ja kanttorien työn johtaminen sekä papin perustehtäviin kuuluva yleinen seurakuntatyö.

Lisätietoja: Keravan seurakunnan kirkkoherra Markus Tirranen, p. 0400 378 046

2020-02-28 09:40:29.0