Kansainvälinen naistenryhmä hiihtoa oppimassa

kaksi hiihtäjää.

Hazbije ja Paula tutustumassa hiihdon saloihin.

Iloa ja hiihtotaidon harjaantumista, välillä horjahtelua ja kaatumistakin. Keravan seurakunnan Kansainvälisen naistenryhmän jäseniä sivakoi ladulla. Käynnissä on hiihdon opettelutuokio, jossa oppaina hiihtotaidon saloihin toimivat seurakunnan diakoniatyöntekijät.

”Tuntui hyvältä ja vähän pelottavalta. Ensimmäisellä kerralla kaaduin monta kertaa, mutta tällä kertaa meni hyvin. Uusi hyvä kokemus minulle”, kertoo kolmatta kertaa ladulla ollut Paula. Jennifer ja Hazbije ovat myös hyvällä mielellä mukana. Heidän mukaansa hiihtotaito vahvistuu pikku hiljaa ja on helpompi lähteä hiihtämään yhdessä ryhmän kanssa.

Keravan seurakunnan kansainvälisen työn sihteeri Petra Teittinen kertoo, että idea hiihto-opetuksesta syntyi Kansainvälisessä naistenryhmässä, jossa eräs osallistuja kysyi mahdollisuutta opetella hiihtoa. Seurakunta on järjestänyt hiihto-opetusta kolmena päivänä ja muutama kerta on vielä edessä. Hiihdon opetteluun on osallistunut kaikkiaan 12 naista.

Keravan seurakunnan Kansainväliseen naistenryhmään kuuluu parikymmentä naista. Edustettuna on kymmenkunta kansalaisuutta. Ryhmän tavoitteena on rohkaista Keravalle muuttaneita osaksi yhteisöä, tukea kielen kehitystä ja voimavaroja sekä tarjota vertaistukea ja tukea uusien taitojen oppimiseen.

Kansainvälisen työn sihteeri Petra Teittinen kannustaa keravalaisia ottamaan yhteyttä, jos on kiinnostunut vapaaehtoistyöstä maahanmuuttajien parissa ja haluaa antaa aikaansa siihen, että voi tukea maahanmuuttajia uusien taitojen, kuten hiihdon harjoittelussa.

Lisätietoja:
Kansainvälisen työn sihteeri Petra Teittinen, p. 0400 378 051, petra.teittinen@evl.fi

2021-02-17 14:24:00.0