Koronarajoitukset lievenevät ja toiminta käynnistyy turvallisuusohjeita noudattaen

Katupappilan ovella työntekijä toivottaa vieraat tervetulleeksi.

Katupappilan ovet avautuvat jälleen.

Keravan seurakunnassa toiminta käynnistyy koronavirustilanteeseen liittyviä turvaväli- ja hygieniaohjeita noudattaen. Taustalla on Etelä-Suomen Aluehallintoviraston 14.6.2021 antama päätös ja Espoon hiippakunnan tuomiokapitulin sen perusteella seurakunnille antama ohjeistus. Rajoitusten lieventäminen on mahdollista, sillä koronapandemian pahimmasta leviämisvaiheesta on siirrytty alemmalle tasolle kiihtymisvaiheeseen.

Turvaetäisyyksien säilymisen takia osallistujien määrää toimitiloissa rajoitetaan. Keravan kirkossa tilaisuuksiin voi osallistua turvavälit huomioiden 75 henkilöä, seurakuntakeskuksen salissa 50 henkilöä, Katupappilassa 20 henkilöä ja siunauskappelissa 30 henkilöä. Muiden seurakunnan tilojen osallistujamäärät löytyvät verkkosivuilta. Turvaetäisyyksien lisäksi yleisötilaisuuksissa noudatetaan terveysviranomaisten antamia ohjeita hygieniasta. Tilaisuuksiin voi osallistua vain täysin terveenä ja kasvomaskin käyttöä suositellaan.

Jumalanpalveluksiin voi osallistua kirkossa ja verkossa, Olohuone avautuu

Sunnuntain messuihin voi osallistua sekä paikan päällä kirkossa että verkkolähetyksen välityksellä ja Facebookissa ”Keravan seurakunta”. Katupappilan Olohuone avaa ovensa kesä- ja heinäkuussa keskiviikkoisin klo 10-14 (16.6. klo 10-12) ja elokuussa maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 10-14. Keravan kirkko toimii Tiekirkkona ja on avoinna arkisin klo 12-18. Heinäkuun alusta kirkossa käynnistyvät viikkomessut torstaisin klo 18.

Kirkollisia toimituksia, kuten häitä, kastetilaisuuksia ja hautajaisia, voidaan toteuttaa seurakunnan tiloissa, ulkona, kodeissa ja muissa tiloissa. Tarkempia tietoja kirkollisten toimitusten järjestämisestä saa kirkkoherranvirastosta ja papilta.

Ajankohtaisia tapahtumatietoja löytyy seurakunnan lehti-ilmoituksista Keski-Uusimaa Viikko –lehdessä keskiviikkoisin ja Keski-Uusimaa-lehdessä torstaisin sekä verkkosivuilta www.keravanseurakunta.fi/tapahtumat.

Ohjeistus on voimassa 14.7. saakka. Etelä-Suomen Aluehallintoviraston tiedote

2021-06-15 15:22:00.0