Nuorten vaikuttajaryhmään uudet jäsenet

Keravan seurakunnassa toimivaan nuorten vaikuttajaryhmään on valittu uudet jäsenet toimintavuodeksi 2022. Tänä vuonna nuorten vaikuttajaryhmään kuuluvat Luka Ahonen, Maya Berlin, Jenna Nieminen, Amanda Rontu, Joel Theis ja Helmi Westergren. Heidät valittiin vaalilla nuortenillassa 10.12.2021.

Keravan seurakunnan yhteyshenkilönä vaikuttajaryhmässä toimii seurakuntapastori Emmi Gong ja hänen lisäkseen ryhmässä seurakuntaa edustaa myös johtava nuorisotyöntekijä Katri Ahonen.

Nuorten vaikuttajaryhmän tehtävänä on vaikuttaa asioiden valmisteluun ja päätöksentekoon sekä osallistua seurakunnan toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen. Nuorten vaikuttajaryhmä voi ottaa kantaa esimerkiksi toimintasuunnitelman tekemiseen, talousarvion laatimiseen ja osallistua tapahtumien ja leirien järjestämiseen. Tavoitteena on vahvistaa keravalaisten nuorten ja seurakunnan päättäjien välistä vuorovaikutusta. Nuorten vaikuttajaryhmän toimikausi on yksi kalenterivuosi.

”Nuorten halu vaikuttaa on meille valtava mahdollisuus. Haluamme kuulla nuorten ääntä seurakunnassa ja vahvistaa heidän suhdettaan kirkkoon. Samalla tämä on mahdollisuus alle 29-vuotiaille nuorille päästä vaikuttamaan ja oppimaan vastuunkantoa yhteisistä asioista”, kertoo Emmi Gong.

Keravan seurakunnan kirkkoneuvosto teki päätöksen nuorten vaikuttajaryhmän perustamisesta joulukuussa 2020 ja ensimmäinen nuorten vaikuttajaryhmä aloitti toimintansa vuoden 2021 alussa. Taustalla on kirkolliskokouksen vuonna 2019 tekemä päätös, jonka mukaan seurakuntien tulee nuorten vaikuttajaryhmän avulla huolehtia nuorten kuulemisen ja osallisuuden toteutumisesta.

Lisätietoja:

• Seurakuntapastori Emmi Gong, p. emmi.gong@evl.fi, p. 0400 378 097
  • ”Nuoret vaikuttavat seurakunnassa” - vuonna 2021 vaikuttajaryhmään osallistuneiden nuorten ajatuksia luettavissa verkossa

2022-01-07 14:22:47.0