PikkuHelppi

Hymyilevä lapsi kurkistaa seinän takaa, pikkuHelppi logo oikeassa yläkulmassa.

Kaipaatko pientä helpotusta perheesi arkeen?

Keravan seurakunta tarjoaa perheille maksutonta lyhytaikaista apua arjen kuormittaviin tilanteisiin. PikkuHelppi-palvelun avulla saatava apu voi olla esimerkiksi ulkoiluseuraa, lastenhoitoa, tukea vanhemmuuden haasteisiin tai arjen hallintaan, vaikkapa siivouskaveri tai kuunteleva korva. Valitse alta, minkälainen PikkuHelppi sopisi teidän perheelle parhaiten.

Liikkuva PikkuHelppi

Liikkuva PikkuHelppi voi toimia kodissa, ulkona esimerkiksi leikkipuistossa, kotipihalla tai seurakunnan tiloissa. Oman ajan pääset valitsemaan täältä.
Lomakkeeseen voit kirjoittaa tarkemmin toiveistasi, mitä käynniltä toivot. Jos toivomasi aika on jo varattu, voit liittää itsesi jonoon ja olemme sinuun yhteydessä varauksen peruuntuessa.
Jotta kaikille halukkaille riittää aikoja, voit varata uuden ajan vasta, kun ensimmäinen aika on käytetty. Mikäli sinulla on tarjotuista PikkuHelppiajoista poikkeava toive, voit olla yhteydessä suoraan diakoniatyöntekijä Hanna Nikamaan, p. 0400 378 012.

PikkuHelppi-parkki

Tarvitsetko tilapäistä lastenhoitoapua omien asioiden hoitoon, haluatko harjoitella lapsesi kanssa päiväkotia varten tai muuten vaan kaipaat pientä hengähdyshetkeä arkeen? Voit ilmoittaa lapsesi  Ahjon olohuoneen PikkuHelppi-parkkiin, joka on tiistaisin Ahjon kerhotilassa klo 12-16. Ilmoittaudu lähettämällä toivomasi hoitoaika (max. 2h.) lapsen nimi ja ikä numeroon tekstiviestillä 0400 378 022. Ilmoittautumisia otetaan vastaan edellisen viikon perjantaihin klo 15.00 asti. Tämän jälkeen paikka vahvistetaan tai teille ilmoitetaan, että olette jääneet jonoon. Ensimmäistä kertaa paikkaa varaavat ovat etusijalla.

PikkuHelppi-parkki alkaa ti 16.1.2024

Toiminnassa ovat mukana seurakunnan koulutetut lastenohjaajat sekä perhetyöstä vastaava diakoniatyöntekijä.

PikkuHelppi-palvelu on luottamuksellista. Seurakunnan työntekijöillä on vaitiolovelvollisuus ja yhteydenottolomakkeen tiedot tallennetaan vain toimintakaudeksi.

Lisätietoja:

Hanna Nikama, diakoniatyöntekijä, p. 0400 378 012, hanna.nikama@evl.fi. Myös WhatsApp.

PikkuHelppi-parkki, lastenohjaajat p. 0400 378 022