Hautapaikat ja hautainhoito

Keravan seurakunnan hautausmaa sijaitsee Tuusulan kunnan puolella, Kulloontien varrella.noin kolme kilometriä Keravan keskustasta. Hautausmaalla suoritetaan arkkuhautauksia, uurnahautauksia ja tuhkan sirottelua.

Hautapaikasta ja hautajaisjärjestelyistä voi olla yhteydessä kirkkoherranvirastoon.
Opas surevalle - avuksi hautajaisjärjestelyihin.

Hautainhoidosta voi kysyä toimistosihteeri Päivi Grönlundilta, paivi.gronlund@evl.fi tai 0400 378 210.

Hautausmaata koskeviin kyselyihin vastaa seurakuntapuutarhuri Piia Vainio, piia.vainio@evl.fi tai 0400 378 035.

Kirkkoherranvirasto palvelee

Kirkkoherranvirasto palvelee omaisia käytännön järjestelyihin liittyvissä asioissa.

Kirkkoherranvirastossa voidaan selvittää:

•  hautauksen aika ja paikka
  •  papin, kanttorin ja seurakunnan tilojen varaaminen
  •  hautaustapa (arkkuhautaus/tuhkaus, uurnahautaus/tuhkan sirottelu)
  •  hautatiedot
  •  haudanhoitovaihtoehdot
  • seurakunnan perimät maksut
  • sanomakellojen soittaminen

Kirkkoherranvirastoon voi tulla, vaikka hautauslupa vielä puuttuisikin. Valmisteluissa on tärkeää, että omaiset saavat mahdollisimman varhaisessa vaiheessa yhteyden siunauksen toimittavaan pappiin. Näin pappi voi olla omaisten tukena jo ennen hautajaisia.

Kirkkoherranvirasto
Kirkkoherranvirasto toimii Katupappilassa osoitteessa Kauppakaari 8.
p. 040 687 7840 ja p. 0400 378 087
Avoinna ma-pe klo 9-15.