Nuottakoto 1

Tervetuloa riparille!

Nuottakoto 1 -rippikoulu

Rippikoulusi alkaa tammikuussa. Kevätkaudella 2024 pääset tutustumaan omaan rippikouluryhmääsi ja ohjaajiisi sekä elämään seurakuntayhteydessä. Sinä käyt rippikoulun vain kerran elämässä. Siksi läsnäolosi on kaikissa ryhmäsi kokoontumisissa tärkeää. Sairastumista ei kukaan voi ennakoida, mutta esimerkiksi harrastustoiminta on hyvä järjestellä siten, että osallistuminen kokoontumisiin onnistuu. Osallistuttuasi alla oleviin tapaamisiin, rippikoulusi huipentuu konfirmaatioon. Olethan yhteydessä ensisijaisesti kirjeen lopussa mainittuihin ohjaajiin, jos tulee kysyttävää.

Tässä sinun rippikoulusi tärkeät päivät. Ole läsnä näissä:
Ma 8.1. klo 16.30-17.30 Ryhmän ensimmäinen tapaaminen Seurakuntakeskuksessa, rippikoulusalissa 3. krs (Papintie 6).
Su 21.1. klo 10.00 Starttimessu Keravan kirkossa, ole paikalla klo 9.45
Pe 26.1. klo 17.30-19.30 Pappilan perjantai Wanhassa Pappilassa (Hakalantie 1)
La 9.3. klo 9.00-11.00 Diakoniatalkoot Seurakuntakeskuksessa (Papintie 6)
Ke 24.4 klo 18.30-19.30 Riparilauluilta Keravan kirkossa
Ma 29.4. klo 18.00-19.30 Riparikohtainen vanhempien ja nuorten tapaaminen Katupappilassa (Kauppakaari 8)
To 2.5. klo 17.00-20.00 Ehtoollisopetus ja yhdessä valmisteltu viikkomessu Keravan kirkossa. Osallistumme yhdessä ehtoolliselle!
Su 19.5. klo 10.00 Messu Keravan kirkossa, ole paikalla klo 9.45. Osallistumme ryhmänä ehtoolliselle!
******
Ma 3.6. klo 9.00-15.00 Kaupunkipäivä Seurakuntakeskuksessa, rippikoulusalissa 3. krs (Papintie 6)
Ti-ti 4.6.–11.6. intensiivijakso Nuottakodossa
Pe 14.6. klo 13.00-14.30 Konfirmaatioharjoitus Keravan kirkossa
La 15.6. klo 13.00 Konfirmaatiomessu Keravan kirkossa (valokuvaus klo 11.00 kirkossa)
Kaikki kokoontumiset merkitään riparikassiin, joka jaetaan ryhmän ensimmäisessä tapaamisessa. Työntekijä kuittaa käyntisi leimalla tai nimikirjoituksella tilaisuuden päätyttyä. Merkintä annetaan asiallisesta mukanaolosta. Ota kynä ja riparikassi mukaan joka käynnille.
Tämän kirjeen mukana saat turvallisuustiedotteen, henkilötietokortin ja kuvauslupalomakkeen. Tulosta liitteet sekä täytä henkilötietokortti ja kuvauslupa huolellisesti huoltajiesi kanssa. Lomakkeet palautetaan täytettyinä ja allekirjoitettuina oman ryhmäsi ohjaajalle ensimmäisessä kokoontumisessa. Huomioithan, että yhteishuoltajuudessa tarvitaan molempien huoltajien allekirjoitukset. Huolehdithan mahdolliset rippikoulun aikana tapahtuvat muutokset rippikouluopettajan tietoon.
Toivomme, että riparistasi tulee sinulle hyvä kokemus, josta jää monia mukavia muistoja. Avoin mieli luo hyvän pohjan onnistuneelle riparille.
Tervetuloa mukaan!

Vanhemmille tiedoksi:

• Nuoret saavat ehtoollisopetuksen rippikoulun kevätjaksolla. Halutessaan nuorella on mahdollisuus käydä ehtoollisella oman rippikouluryhmänsä kanssa jo kevään aikana. Muutoin nuori voi tulla alttarille siunattavaksi. Toivomme, että keskustelette asiasta nuoren kanssa.
• Konfirmaatioon kuuluu nuorten siunaaminen. Keravalla kutsumme kummit avustamaan siunaamisessa. Jos kummit eivät pääse paikalle, joku muu nuorelle läheinen ihminen voi olla hänen tilallaan. Miettikää yhdessä nuorenne kanssa jo valmiiksi, kenet kutsutte tähän kunniatehtävään.
• Mikäli nuorta ei ole kastettu ja/tai hän ei kuulu kirkkoon, hänen rippikouluryhmänsä pappi huolehtii kevään aikana tarvittavat asiapaperit kirkkoon liittymiseksi ja sopii perheen kanssa yhdessä mahdollisesta kastetilaisuudesta.
• Taloustoimisto lähettää huoltajalle laskun rippikoulun leirijaksosta noin kuukautta ennen leirijaksoa (koskee vain leirimuotoisia rippikouluja). Kenenkään rippikoulu ei kaadu taloudellisiin kysymyksiin. Maksuhuojennusta tai lisää maksuaikaa voi anoa lomakkeella, jonka saa verkkosivuiltamme, kirkkoherranvirastosta (Kauppakaari 8) tai seurakunnan puhelinvaihteesta.
• Jos perheestä osallistuu samana vuonna useampi nuori rippikouluun, maksaa perheen ensimmäinen nuori täyden hinnan ja lopuille sisaralennus - 50 %. Mainitkaa tästä maksamisen yhteydessä.
• Kaikissa maksuasioissa ottakaa yhteys taloustoimistoon, p. 0400 378 210 / Päivi Grönlund.
• Soitelkaa tai laittakaa sähköpostia, jos on kysyttävää!

Iloisiin tapaamisiin,
Pappi Asta Koponen
Nuoristoyönohjaaja Mikael Björkas

pappi
PL 134
04201 Kerava

Jumalanpalveluselämä.

Olen kiinnostunut parisuhteen hyvinvoinnista. Olen kouluttautunut Solmu-neuvojaksi ja -ohjaajaksi. Olen mielelläni tukena, jos parisuhteessa on ongelmia tai niiden syntymistä halutaan ennaltaehkäistä.