Muualla rippikoulun käyvien ryhmä

Tervetuloa riparin seurakuntayhteysjaksolle kotiseurakuntaasi!

Olet ilmoittanut osallistuvasi rippikoululeirille muualla kuin Keravan seurakunnassa. Toivon sinulle antoisaa rippikoulua ja ikimuistoisia hetkiä!
Huolimatta siitä, missä käyt rippikoulusi intensiivijakson, rippikouluun kuuluu seurakunnassa elämistä omassa kotiseurakunnassasi. Sinun ryhmäsi nimi on ”Muualla intensiivijakson käyvät”. Ryhmääsi kuuluu kaksitoista nuorta.
Tässä sinun rippikoulusi tärkeät päivät. Ole läsnä näissä:
Ti 16.1. klo 16-17.30 Ensimmäinen tapaaminen Wanhassa pappilassa (Hakalantie 1).
Su 21.1. klo 10-11.30 ja Starttimessu Keravan kirkossa, ole paikalla klo 9.45.
Pe 2.2. klo 18.30-21.15 Ehtoollisopetus ja yhdessä valmisteltu viikkomessu Keravan kirkossa. Osallistumme yhdessä ehtoolliselle!
Pe 1.3. klo 17.30-19.30 Pappilan perjantai Wanhassa Pappilassa.
La 23.3. klo 16-18 Diakoniatalkoot Seurakuntakeskuksessa (Papintie 6).
Ke 24.4. klo 17-18 Riparilauluilta Keravan kirkossa.
Su 5.5. klo 10 Messu Keravan kirkossa, ole paikalla klo 9.45. Osallistumme ryhmänä ehtoolliselle!
Kaikki seurakuntayhteysjaksolla tapahtuvat kokoontumiset merkitään riparikassiin, joka jaetaan ryhmän ensimmäisessä tapaamisessa. Työntekijä kuittaa käyntisi leimalla tai nimikirjoituksella tilaisuuden päätyttyä. Merkintä annetaan asiallisesta mukanaolosta. Ota kynä ja riparikassi mukaan joka käynnille.

Huomaathan, että seurakuntamme käytännön mukaan saat ehtoollisopetuksen jo kevätjaksolla. Sinulla on siten mahdollisuus käydä ehtoollisella tämän rippikouluryhmäsi kanssa jo kevään aikana. Alttarille voi tulla myös siunattavaksi. Pyydän, että keskustelette asiasta kotona vanhempien kanssa.
Tämä kirje ja leimat kassissasi todistavat leirisi ohjaajille, että olet asianmukaisesti hoitanut omaan seurakuntaan osallistumisen jakson. Se tulee olla käytynä ennen leirijaksolle osallistumista. Mikäli pakottavasta syystä (sairastuminen, perheen matka) et pysty osallistumaan johonkin em.
tilaisuuksista, sinun tulee ottaa yhteyttä minuun. Osa tilaisuuksista järjestetään vain kerran tämän vuoden aikana. Rippikoulusi aikana ja sen jälkeen oma seurakuntasi toivottaa sinut tervetulleeksi mukaan kaikkeen seurakunnan toimintaan!

Elokuussa 2023 järjestetään jo perinteeksi muodostunut Jatkis-leiri riparilaisille ja isosille – siis myös sinulle! Sen jälkeen alkaa seurakunnassamme isoskoulutus. Tapahtumista ja toiminnasta saat ajankohtaista tietoa www.keravanseurakunta.fi, somesta tai paikallislehdistä.

Tervetuloa mukaan!

nuorisotyönohjaaja Jonna Arenius