Seurakuntakeskuksen perusparannushanke

Keravan seurakuntakeskuksessa toteutetaan laaja perusparannus. Hankkeen suunnittelu on käynnistynyt ja varsinainen remontti alkaa syksyllä 2024.

Keravan seurakuntakeskus koostuu kahdesta osasta, joista vanhempi on rakennettu vuonna 1968 ja uudempi vuonna 1985. Perusparannus tarvitaan, koska seurakuntakeskuksen tekniset järjestelmät ja osittain myös kiinteistön rakenteet alkavat olla käyttöikänsä päässä. Keravan seurakunnan strategian (2021-2026) linjausten mukaisesti seurakuntakeskuksen saattaminen kiitettävään kuntoon tukee työyhteisön ja seurakunnallisen toiminnan tavoitteita. Tavoitteena on korjaus- ja muutostöiden avulla hoitaa seurakunnan omaisuutta vastuullisesti ja tulevaisuutta ajatellen.

Tiedotteet

Seurakuntakeskuksen perusparannushanke etenee (11.4.2024)
Keravan seurakuntakeskukseen suunnitellaan laajaa perusparannusta (22.6.2023)

Hallinnollinen käsittely

4.4.2024

Kirkkovaltuusto hyväksyi 4.4.2024 pitämässään kokouksessa hankkeen toteutussuunnitelmat sekä päätti kilpailutuksen käynnistämisestä.
Uutinen aiheesta

14.9.2023

Kirkkoneuvosto valitsi seurakuntakeskuksen perusparannus- ja muutostöiden toteutussuunnittelijaksi Insinööritoimisto TeknoPlan Oy:n ja nimesi toteutussuunnitteluun työryhmän, johon kuuluvat Sirpa Karejoki, Tero Raatikainen, Osmo Suni, Jari Timonen sekä Markus Tirranen.

seurakuntakeskuksen E-rapun sisäänkäynti.
Seurakuntakeskuksen E-rapun sisäänkäynnistä kuljetaan seurakuntasaliin.
Keravan seurakuntakeskus talvella.
Keravan seurakuntakeskus talvella Papintieltä päin kuvattuna.

kirkkoherra
Soittopyynnöt kirkkoherranviraston kautta, p. 040 687 7840 tai p. 0400 378 087
PL 134
04201 Kerava

Olen ollut Keravan seurakunnan pappi vuodesta 2007. Kirkkoherrana olen toiminut vuoden 2019 alusta alkaen. Tällä hetkellä toimin myös Tuusulan rovastikunnan lääninrovastina.

Johtamistapaani kuvailen sanalla palveleva johtajuus. Ihmisenä minua kuuvaavat parhaiten sanat määrätietoinen, energinen ja vakuuttava.

Vapaa-aikani annan perheelle, harrastuksille ja ystäville. Jokapäiväisen liikunnan avulla pysyn kunnossa ja jaksan työelämässä virkeänä. Olen myös sivutoiminen Personal trainer ja valmennan ihmisiä kohti parempaa hyvinvointia.

Mottoni on positiivareilta lainattu: "Asenne ratkaisee. Aina!"

talousjohtaja
Hallinto- ja talouspalvelut
PL 134
kiinteistöpäällikkö
Kiinteistöpalvelut
Pl 134
kirkkovaltuuston jäsen

Elävä seurakunta -ryhmä

Olen ollut keravalainen vuodesta 1972 ja seurakunnan luottamustoimissa reilu 20 vuotta. Koulutukseni on rakennusinsinööri. Asun Ahjon Levonmäessä vaimon ja kolmen lapsemme kanssa itse rakennetussa ok-talossa. Minulla on vahva kristillinen identiteetti, uskovaiseksikin voi kutsua. Harrastan suunnistusta, hiihtoa, mieskuorolaulua, puulämmitystä, metsästystä, mökkeilyä ja kalastusta, sekä vedän seurakunnan äijäsählyä eli salibandyä. Olen puheenjohtajana seurakunnan kiinteistöjohtokunnassa ja haluan toimivan seurakunnan lisäksi olla vaikuttamassa seurakunnan kiinteistöjen hoitoon.