Tullaan tutuiksi Keravan taivaan alla: Koraalikuoro otti vastaan YV- haasteen

2024-02-21 07:00:00.0

koraalikuoro seisoo Keravan kirkon urkujen edessä

Koraalikuoro ja kanttori Heli Kaasalainen Keravan kirkossa 18.2.2024. Kuva: Mauri Airila

Keravan seurakunnan koraalikuoro

Koraalikuoro on Keravan seurakunnan aikuisiän sekakuoro, joka harjoittelee toimintakausien aikana kerran viikossa kirkon alasalissa. Kuoroa johtaa kanttori Heli Kaasalainen. Kuoro avustaa messussa noin joka toinen kuukausi kevät- ja syyskaudella. Lisäksi on esiintymisiä muissa tilaisuuksissa ja Katupappilassa.

Kuorolaiset kertovat:

Kuorossa laulaminen tuottaa iloa, lisää henkistä hyvinvointia ja antaa merkityksen päivälle. Yhdessä tekeminen virkistää, on tärkeää kuulua porukkaan, jossa huumorillakin on sijansa. Kuorossa saa tutustua uusiin ihmisiin, sosiaalinen kanssakäyminen ja toisten kohtaaminen on antoisaa. Laulaminen kehittää ihmisenä ja auttaa ääntä pysymään kunnossa. Myös aivot saavat työtä, mikä hidastaa vanhenemista. Kuoronjohtaja on kiva ja tarkka. Jollekin kuoro on virkistävä breikki työviikon kiireen keskellä. Saamme jatkuvasti oppia uusia hyvää tekeviä lauluja, jotka kohottavat mielialaa, lohduttavat ja ravitsevat. Merkityksellistä on myös se, että saa palvella kirkossa vuorollaan ja välittää laulujen kautta kristinuskon sanomaa.

YV-keräykseen koraalikuoro osallistuu keräämällään 150 euron summalla.  Kuorolaisina saamme kokea yhteyttä, josta moni nuori jää nykyään osattomaksi. Toivomme ja rukoilemme menestystä keräykselle. Tulkoon sen välityksellä monen nuoren elämään toivoa ja luottamusta tulevaisuuteen

Kirjoittajat