Kirkkoneuvosto ehdottaa talousjohtajaksi Sirpa Karejokea

Kirkkoneuvosto käsitteli kokouksessaan 21. syyskuuta muun muassa talousjohtajan valintaa talousjohtajaksi elokuussa valitun Eija-Maria Tuomelan irtisanouduttua tehtävästä ennen virantoimituksen alkua. Kirkkoneuvosto päätyi ehdottamaan kirkkovaltuustolle, että se valitsisi virkaan tradenomi, tilintarkastaja JHTT Sirpa Karejoen. Karejoki on toiminut myös Keravan seurakunnassa tilintarkastajana. Lisäksi hänellä on usean vuoden kokemus seurakuntatyöstä. Karejoki aloittaisi tehtävässä 1.1.2018. Kirkkovaltuusto tekee asiasta päätöksen kokouksessaan 5. lokakuuta.

Kirkkoneuvosto päätti myös julistaa ylivahtimestarin viran uudelleen auki. Virka on haettavana 6.10. mennessä.

Kirkkoneuvosto kannatti selvitystyön käynnistämistä Järvenpään ja Tuusulan seurakuntien kanssa taloustoimistoyhteistyötä. Selvitystyötä tekevät seurakuntien talousjohtajat (Keravalla kirkkoherra talousjohtajan viran ollessa avoimena), kutsuen mukaan taloustoimistojen henkilökuntaa siinä vaiheessa kun etsitään toimivimpia ratkaisuja eri talous- ja henkilöstöhallinnon tehtäville. Selvitystyön tulokset tuodaan kaikkien seurakuntien kirkkoneuvostoihin ja -valtuustoihin, jotka tekevät asiasta lopulliset päätökset myöhemmin.

Kirkkoneuvosto päätti myös tässä vaiheessa olla hakematta kirkon ympäristödiplomia, mutta totesi että seurakunnassa jatketaan ympäristöystävällisten ratkaisujen etsimistä ja konkreettisia tekoja ympäristön hyväksi, vaikka diplomin kriteerien mukaan etenemistä ei pidettykään tässä tilanteessa tarkoituksenmukaisena. Hankinnoissa ja muussa toiminnassa kuten myös viestinnässä pyritään pitämään esillä kestävän kehityksen asioita: ympäristön näkökulmaa ja sosiaalista vastuuta.

Kirkkoneuvostolle esiteltiin Savion hankesuunnitelman laatimista, johon päätettiin varata loppuvuodeksi varoja seurakuntakeskuksen suunnitteluun varatuista rahoista. Savion rakennushanke etenee kahdella rintamalla: seurakunta valmistelee hankesuunnitelmaa ja kaupunki kaavamuutosasiaa. Savion asukkaita ja Savion kyläyhdistystä pyritään myös osallistamaan tähän hankkeeseen.

Kokouksen pöytäkirjaan voi tutustua tarkemmin Domus-palvelussa.

2017-09-24 17:42:37.0