Tarpeettomat polkupyörät saavat Keravalla uuden kodin koulun ja seurakunnan yhteistyönä

kirsi_helin_leo_toikka_jussi_jäske_netti_S.jpg

Kuvassa vasemmalla Keravan seurakunnan diakoniatyöntekijä Kirsi Helin , keskellä polkupyöräprojektiin osallistunut 12-vuotias Leo Toikka ja oikealla opettaja Jussi Jäske.

Keravan Kalevan koulun oppilaat opettajansa Jussi Jäsken johdolla ovat lukuvuoden aikana kunnostaneet lähes kaksikymmentä tarpeetonta ja rikkinäistä polkupyörää, jotka seurakunnan diakoniatyön välityksellä lahjoitetaan polkupyörää tarvitseville. Koulun ja seurakunnan yhteistyö alkoi jo vuonna 2017 ja koulu lahjoitti polkupyöriä seurakunnalle eteenpäin jaettavaksi nyt toista kertaa.

”Olemme todella kiitollisia koululle, opettajalle ja oppilaille tästä ainutlaatuisesta yhteistyötä. Myös polkupyöriä aiemmin saaneiden ihmisten antama palaute on ollut kiittävää. Kerava on pyöräilykaupunki ja ihmiset pitävät arvossaan, kun saavat koululaisten kunnostaman polkupyörän”, sanoo Keravan seurakunnan diakoniatyöntekijä Kirsi Helin.

Kalevan koulun opettaja Jussi Jäske kertoo, että seurakunnalle luovutettavat kunnostetut polkupyörät ovat olleet tarpeettomia. Niitä on erilaisia, niin lasten-, nuorten- kuin aikuistenpyöriäkin ja joukossa on myös yksi kolmipyöräinen. Jäsken mukaan oppilaat ovat olleet innolla mukana.  Tämän vahvistaa myös kunnostustyössä mukana ollut 12-vuotias Leo Toikka. Hänen mukaansa on ollut mukava oppia esimerkiksi korjaamaan renkaita. ”On myös kiva auttaa muita”, hän toteaa.

Koulun ja seurakunnan yhteistyö jatkuu ja siihen liittyen seurakunnan diakoniatyöntekijä tulee syksyllä kertomaan koululaisille, miten apu on mennyt perille.

2019-05-24 09:59:00.0