Vapaaehtoistyö

Haluatko vapaaehtoiseksi Keravan seurakuntaan?

Jos kiinnostuit, mene vapaaehtoistyo.fi sivustolle ja siellä kohtaan Kerava. Vapaaehtoistyo.fi on kirkon valtakunnallinen vapaaehtoistyötä kokoava sivusto. Sinne on koottuna vapaaehtoistehtäviä sekä uutisia vapaaehtoisille paikkakunnittain.

vapaaehtoistyo.fi/Kerava

Sivustolla voit ilmoittautua Keravan seurakunnan vapaaehtoistyön tehtäviin sekä ilmoittaa yhteystietosi ja sen mistä vapaaehtoisuuden muodosta olisit kiinnostunut. Tehtäviä on monenlaisia kertaluontoisesta ja pari tuntia kestävästä Yhteisvastuun lipaskeräyksestä aina pidempään ja syvempään Lähimmäispalvelun tai Tukipari-toiminnan ystävyyteen. Mahdollisuus on myös osaamisen ja innostuksen myötä luoda uusia tehtäviä.

Verkkosivujen kautta ilmoittautuminen voi olla sinulle vierasta ja aivan hyvin voit olla  eri tehtävien vastuutyöntekijöihin yhteydessä puhelimitse tai sähköpostilla. Tai tartu rohkeasti hihaan seurakunnan tilaisuuksissa, kaikki työntekijät osaavat neuvoa sinua eteenpäin.

Ilmoittautumisen jälkeen työntekijä on sinuun yhteydessä ja  haastattelee uuden vapaaehtoiseksi haluavan kahden kesken. Haastattelussa voidaan tarkemmin pohtia, mikä on juuri sinulle hyvä tapa tulla toimintaan mukaan. Ja aivan varmasti jokaiselle löytyy sopiva tehtävä.

Vapaaehtoisena olet oikeutettu koulutukseen ja tukeen. Joihinkin tehtäviin on koulutus ja joihinkin riittää perehdytys. Vapaaehtoisille tarjotaan myös  täydentäviä koulutuksia sekä virkistystä. Yhdessä oleminen muiden vapaaehtoisten kanssa on osa vapaaehtoisuuden iloa.

Kaksi nuorta ihmistä selin ja toinen pitää kättä toisen harteilla.

pappi
PL 134
04201 Kerava

Multicultural work. Katupappilan Olohuoneen koordinaattori.