Lähimmäispalvelun ystävä

"Lähimmäispalvelun vapaaehtoisena saa itselleen sisältöä elämään, uuden ihmiskontaktin, hyvää mieltä sekä tunteen, että on tärkeä jollekin ihmiselle”, kertoo Keravan seurakunnan diakoniatyöntekijä Kirsi Helin. Ota rohkeasti yhteyttä, jos tehtävä kiinnostaa sinua!

Lähimmäispalvelun vapaaehtoisena voit toimia vanhuksen, yksinäisen, sairaan, omaishoidettavan, omaishoitajan, yksinhuoltajan tai maahanmuuttajan ystävänä.

Voit ilmoittautua mukaan toimintaan ympäri vuoden.

Jokainen vapaaehtoiseksi haluava tavataan kahden kesken ja asiakas tavataan ensimmäisen kerran seurakunnan työntekijän ollessa mukana. Tehtävässä sinulla on koko ajan työntekijän tuki ja ohjaus.

Lähimmäispalvelun vapaaehtoisena et tarvitse kuin tavallisen ihmisen tavalliset taidot ja halun olla toisen ihmisen rinnallakulkijana.

Ota rohkeasti yhteyttä!

Voit ilmoittautua myös vapaaehtoistyö.fi -palvelun kautta.

Lue lisää tammikuussa 2021 julkaistusta Kirkonmäeltä-lehtijutusta

Puupalikoita jotka on kasattu niin että ne muodostaa portaikon. Palikat muodostavat sanat ilo sekä tukea.