Koululaisten iltapäivätoiminta

Koululaisten iltapäivätoiminta on ohjattua maksullista toimintaa eka- ja tokaluokkalaisille. Toiminnan tarkoituksena on tarjota hyvä ja turvallinen iltapäivä pienelle koululaiselle.

Keravalla koululaisten iltapäivätoimintaa järjestetään yhdessä Keravan kaupungin kanssa. Seurakunnan iltapäivätoiminnassa ei tarvitse olla kirkon jäsen.

Iltapäivätoiminnan paikkoja haetaan  kaupungin Wilma- järjestelmän kautta, kaupungin antamien ohjeiden mukaan.

Paikan hakeneille on lähetetty kirje postitse. Kirjeen saatuasi voit vahvistaa ensi kauden 2023 - 2024 paikkasi iltapäivätoimintaan täyttämällä lisätiedot täällä.

Lisätietoja:
Riina Granqvist
Varhaiskasvatuksen ohjaaja
riina.granqvist@evl.fi
tai Keravan kaupunkiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Mitä iltapäivätoiminnassa tehdään?

Iltapäivätoiminta tarjoaa lapsille ohjattua vapaa-ajan toimintaa koulun jälkeen. Toiminnassa lasta on vastassa tuttu ja turvallinen aikuinen, jolle voi kertoa päivän kuulumisia. Toiminnassa on mahdollisuus monenlaiseen toimintaan yhdessä kavereiden kanssa. Kerhossa leikitään, pelataan, piirretään, maalataan ja askarrellaan. Siellä on myös aikaa rentoutumiseen, oleiluun, lukemiseen ja omaehtoiseen toimintaan. Kodinomaisuus, leikki ja luovuus ovat toiminnassa tärkeitä. Toimintapäivään sisältyy ulkoilua ja välipala.

Seurakunnan iltapäivätoiminnassa otetaan huomioon myös lapsen hengellinen kasvu. Hiljentymishetkissä tutustutaan Raamatun kertomuksiin ja keskustellaan lasten elämään liittyvistä asioista. Pitkään alalla toimineilla ohjaajilla on hyvät valmiudet keskustella lasten kanssa elämän suurista ja pienistä kysymyksistä. Ryhmässä lapset oppivat elämisen taitoja ja toisten huomioon ottamista. Iltapäivätoiminta tukee osaltaan vanhempien ja koulun kasvatustyötä.

Iltapäivätoimintaa ohjaavat ammattitaitoiset ja koulutetut lastenohjaajat.

Seurakunnan iltapäivätoiminta

Seurakunnan iltapäivätoiminta on avoinna kouluaikoina klo 12.00-16.00.

Kerhopaikat:

Ali-Kerava, Seurakuntakeskus, Papintie 6 H, p. 0400 378 076